דיגיטל וטק

ה-AI לעסקים משגשג: למה רק מעטים מצליחים להפיק ממנו תועלת?

על אף ש-86% מהמנכ"לים בעולם כבר הטמיעו כלים מבוססי AI, רק 4% מצליחים לנצל את הטכנולוגיה לחדשנות אמיתית. החששות מהסיכונים והמורכבות של הטמעת AI גורמים לעסקים להירתע, אך האם אלו שעושים זאת בהצלחה יהפכו למובילים בשוק? כל הפרטים על האתגרים והפתרונות האפשריים
רפאל בן זקרי | 
בינה מלאכותית (צילום freepik)
עולם העסקים של 2024 מתמודד עם אתגרים משמעותיים בהטמעת בינה מלאכותית (AI) לשם חדשנות, למרות ההתרגשות הרבה סביב הפוטנציאל של הטכנולוגיה הזו. למרות ש-86% מהמנכ"לים בעולם כבר הטמיעו כלים מבוססי AI לשיפור הכנסות קיימות או ליצירת מקורות הכנסה חדשים, רק 4% מצליחים באמת למנף את הבינה המלאכותית לחדשנות שמובילה שינוי אמיתי בעסקים שלהם.
אחת הסיבות המרכזיות לכך היא חשש מהסיכונים הכרוכים בחדשנות עם AI. הטכנולוגיה משתנה במהירות רבה, והסיכונים כוללים התיישנות של טכנולוגיה, עלויות לא צפויות, והשלכות רגולטוריות. מנהלים עסקיים רבים לא מוכנים לקחת סיכונים על בסיס טכנולוגיה חדשה זו, וזה מונע מהם לנצל את היתרונות הפוטנציאליים שלה.
מעבר לכך, ה-AI מצריך כמויות עצומות של נתונים איכותיים, מה שהופך את התהליך למורכב ויקר. מנהלים עשויים להסס להשקיע בטכנולוגיות חדשות ללא יכולת לראות את התוצאות ואת ההחזרים האפשריים, מה שעלול לעכב את תהליכי החדשנות.
כדי להתגבר על האתגרים הללו, המומחים אומרים כי העסקים צריכים ליצור סביבות בטוחות לניסוי וטעייה, עם התמחות מתאימה או שותפות עם מומחים בתחום. למרות שהבינה המלאכותית היא כבר תופעה נפוצה, יישום רחב שלה באופן חדשני עדיין רחוק מהמציאות עבור ארגונים רבים, וללא תמיכה ומומחיות נוספת, עסקים עלולים למצוא את עצמם משתרכים מאחור.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה