דיגיטל וטק

עובדים בגוגל נגד ישראל? המכתב החריג להנהלת החברה נחשף

יותר מ-200 עובדים בחברת דיפמיינד, חטיבת הבינה המלאכותית של גוגל, חתמו על מכתב מחאה פנימי הקורא לחברה להפסיק את שיתוף הפעולה שלה עם צבאות וארגונים ביטחוניים. המכתב מציין כי לא מדובר בהבעת דעה על עניינים גיאופוליטיים ספציפיים, אלא במציאת פתרונות עקרוניים. גוגל מסרה: "עומדים בעקרונות ה-AI שלנו"
מערכת ice | 
גוגל (צילום Shutterstock)
יותר מ-200 עובדים בחברת דיפמיינד, חטיבת הבינה המלאכותית של גוגל, חתמו על מכתב מחאה פנימי הקורא לחברה להפסיק את שיתוף הפעולה שלה עם צבאות וארגונים ביטחוניים. המכתב, שהופץ לראשונה במאי ונחשף בסוף השבוע האחרון, אינו מציין באופן ישיר את מדינת ישראל, אך ברור כי הוא מכוון בעיקר נגד שירותי הענן של גוגל המיועדים לישראל בפרויקט נימבוס - הענן הממשלתי הישראלי.
על פי הדיווח של שגיא כהן בדה מרקר, והפרסום בטיים, המכתב שנשלח כולל הפניות לכתבות עיתונאיות המתארות את השימוש של ישראל בטכנולוגיות של גוגל למטרות צבאיות. החתימה על המסמך מהווה כ-5% מסך העובדים בדיפמיינד, ומייצגת את ההתנגדות ההולכת ומתרקמת בקרב עובדי החברה לנושאים הקשורים בשימושים צבאיים של הטכנולוגיה.

 
העובדים מביעים דאגה מכך שהטכנולוגיות שפותחו על ידי דיפמיינד שימשו את הצבאות למטרות לחימה, בעוד חלקם חתמו על התחייבויות פומביות שלא לעסוק בטכנולוגיות למטרות צבאיות. דיפמיינד, שנרכשה על ידי גוגל בשנת 2014 ופעלה כגוף עצמאי עד שהתמזגה לחלוטין עם חטיבת ה-AI של גוגל בשנה שעברה, מספקת את הטכנולוגיות שלה דרך שירותי הענן של גוגל קלאוד, שנמכרים לממשלות, כולל ארה"ב וישראל.
המכתב מציין כי לא מדובר בהבעת דעה על עניינים גיאופוליטיים ספציפיים, אלא במציאת פתרונות עקרוניים. הוא קורא להנהלת דיפמיינד לבדוק את השימושים הצבאיים בטכנולוגיות גוגל קלאוד, לחסום את גישת הצבאות לטכנולוגיות של דיפמיינד, ולהקים מנגנוני בקרה פנימיים.
 
מגוגל נמסר בתגובה לפרסום בטיים: "אנו עומדים בעקרונות ה-AI שלנו... ברור שפרויקט נימבוס מיועד למשרדי ממשלה בישראל, שהסכימו לעמוד בתנאי השימוש והמדיניות שלנו. העבודה הזאת אינה מיועדת למשימות רגישות, מסווגות או צבאיות הקשורות לנשק או מודיעין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה