השוק

גוגל משקיעה בענק בישראל: תממן פרויקטים ביותר ממיליארד דולר

הענקית גוגל וחברת אנרג'יקס הישראלית חתמו על הסכם שיתוף הפעולה, הכולל מכירת חשמל, תעודות ירוקות והשקעת שותף מס ביחס לפרויקטים עתידיים של החברה בארה"ב בהספק של לפחות 1.5GW
מערכת ice |  4
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, shutterstock)
חברת אנרג'יקס הישראלית, עוסקת בייצור חשמל באופן עצמאי, כמו גם  בייזום, הקמה ותפעול של פרויקטי אנרגיה מתחדשת, אגירה ומכירת חשמל. זאת כאשר החברה פועלת בארה"ב, פולין וישראל.
היום (שלישי) הודיעה החברה על צעד ראשון, ביישום ההסכם מול גוגל עם חתימת שני PPA ראשונים. על פי דיווחי החברה, הסכם שיתוף הפעולה כולל אספקת חשמל ירוק לגוגל, תחילה בהספק התחלתי של 1.5GW, עבור פיתוח פרויקטים סולאריים עד 2030 ועם אופציה להרחבה עתידית.
במסגרת ההסכם, חברת אנרג'יקס תספק חשמל ותמכור את התעודות הירוקות (RECs) המוקצות בגין ייצור החשמל בכל פרויקט. כמו כן גוגל תהיה גם שותף המס (Tax Equity Investor) לפרויקטים אלו. זאת כאשר שיתוף פעולה זה, לדברי החברה, מחזק את מעמדה של אנרג'יקס כשחקן מוביל בשוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב, בייחוד ברשת PJM (רשת הולכת חשמל שפועלת במדינות באזור צפון ומזרח ארה"ב).
עוד אמרו בחברת אנרג'יקס כי ההסכם מבטיח מכירת חשמל במחיר מותאם שוק עם מנגנון הבטחת מחיר מינימלי, מכירת תעודות ירוקות (REC) והשקעת שותף מס בפרויקטים. הסכם זה מחזק את יכולתה של אנרג'יקס לקדם את צבר הפרויקטים שלה, ותורם להוצאה לפועל את התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח של החברה. מורגן סטנלי ליווה את אנרג'יקס במו"מ על ההסכם עם גוגל. על פי הערכות, גוגל צפויה להשקיע בפרויקטים של אנרג'יקס כ-1.3 מיליארד דולר.
מנכ"ל חברת אנרג'יקס, אסא (אסי) לוינגר אמר: "אנו נרגשים לקראת היציאה לדרך של שותפות אסטרטגית זו עם גוגל. הסכם זה מדגיש את מיצובה של אנרג'יקס בתור חברה מובילה בשוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב, ומאפשר לנו למנף את המומחיות והמשאבים הייחודיים שלנו לצמיחה חסרת תקדים ולקידום של גוגל לעבר יעדיה להפוך נטולת פחמן עד 2030".
"השותפות האסטרטגית עם גוגל לא רק מחזקת את מעמדנו בשוק PJM, אלא גם פותחת הזדמנויות להתרחבות עתידית לשווקי חשמל נוספים. אנו מצפים להגיע ל-1.5GW בשנתיים שלוש הבאות". הוסיף.
לסיום, אמר לוינגר: "ההסכם מהווה תוספת למערך ההסכמים האסטרטגיים של החברה, ויחד עם ההסכם המסגרת הגלובלי שלנו עם First Solar ושיתופי פעולה עם בנקים מובילים ברחבי העולם, אנו נמצאים בעמדה מצוינת למינוף הצמיחה בשוק האנרגיה האמריקאי ויצירת ערך עבור כל בעלי העניין שלנו. אני רוצה להודות לגוגל, מורגן סטנלי וכל העובדים שלנו שעבדו בחריצות כדי שעסקה זו תצא לפועל".
איתמר סרוסי, משנה למנכ"ל ו- CCO באנרג'יקס ארה"ב התייחס לעסקת הענק ואמר: "אנחנו גאים להכריז על שיתוף הפעולה עם גוגל, מדובר בהסכם פורץ דרך בעידן המעבר לאנרגיה ירוקה. המבנה הייחודי של ההסכם מבטיח תועלת משמעותית לשני הצדדים ויביא ליצירת ערך לבעלי המניות של שתי החברות. כמו כן, מהווה צעד נוסף לקידום מהפכת האנרגיה הירוקה".
אמנדה פיטרסון קוריו, המנהלת הגלובלית של אנרגיית מרכזי הנתונים בגוגל אמרה: "אין פתרון אחד שמתאים לכולם בכל הנוגע להפחתת פחמן ברשתות החשמל שלנו ואף חברה לא יכולה לעשות זאת בעצמה. אנו גאים בעבודה שלנו עם אנרג'יקס המאפשרת לקדם אנרגיה נקייה חדשה בשוק אנרגיה של PJM. שיתוף פעולה כזה הינו חיוני עבורנו במסגרת שאיפתנו להתקדם לקראת יעדי אנרגיה נטולת פחמן 24/7 בכל רשת בה אנו פועלים, בכל שעה בכל יום".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מחברים את הראש שלי למתג ואולי יקרה משהו
    רונלי המחושמלת 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תמכרו אותי בתור הזרם של החשמל
    סגור
  • תחברי את עצמך למתג ותספרי לנו מה הרגשת
    אין לך קונים 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחכים לתשובה
    סגור
  • 1.
    מחברים את הראש שלי למתג ואולי יקרה משהו
    רונלי המחושמלת 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תמכרו אותי בתור הזרם של החשמל
    סגור
  • מוכנים לחבר אותך למתג חוץ מזה זהו
    אין קונים 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אין לך קונים מותק
    סגור