השוק

בכ-780 מיליון שקל: אנרג'יקס הישראלית חתמה על הסכם מימון ענק

חברת אנרג'יקס הישראלית הודיעה על חתימת הסכם מימון פרויקטאלי ארוך טווח בגין חוות הרוח 1+2 Banie ואיוובה בפולין בהספק מצרפי של כ-MW119 אשר בהפעלה מסחרית. סכום המימון הכולל בסך של עד 830 מיליון זלוטי (כ-780 מיליון שקל)
מערכת ice |  4
אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
חברת אנרג'יקס הישראלית הודיעה היום (ראשון) על חתימת הסכם מימון פרויקטאלי ארוך טווח בגין חוות הרוח 1+2 Banie ואיוובה בפולין בהספק מצרפי של כ-MW119 אשר בהפעלה מסחרית. סכום המימון הכולל בסך של עד 830 מיליון זלוטי (כ-780 מיליון שקל).
החברה הודיעה כי היא התקשרה עם סינדיקציה של 2 מלווים להעמדת 66% מסכום המימון בהובלת בנק סנטנדר שהינו אחד הבנקים המובילים בתחום מימון פעילות מאנרגיה המתחדשת. החברה צפויה לצרף מלווה נוסף שיצטרף לסינדיקציה ויעמיד את יתרת סכום המימון במהלך השבועות הקרובים.
סכום המימון ישמש את החברה לפירעון הלוואה לטווח קצר שהועמדה לחוות הרוח Banie 1-2 בסך של כ-300 מיליון זלוטי והיתרה תשמש להחזר הון עצמי שהושקע בחוות הרוח וישמש את החברה למימון פעילותה השוטפת.
בדיווח של החברה לבורסה לניירות ערך נכתב: "בהמשך לדיווחיה השוטפים של החברה בדוחותיה הכספיים בקשר עם משא ומתן לקבלת מימון פרויקטאלי ארוך טווח בגין חוות הרוח 1+2 Banie ואיוובה בפולין בהספק מצרפי של כ-MW119 אשר בהפעלה מסחרית, החברה מתכבדת להודיע, כי ביום ו', 9 באוגוסט 2024, התקשרו שני תאגיד ים ייעודיים בפולין בבעלות מלאה של החברה, המחזיקים 1 בחוות הרוח, בהסכם לקבלת מימון בסך כולל של עד 830 מיליון זלוטי (כ-780 מיליון שקל).
לתאריך אישור הדוח התקשרה החברה עם סינדיקציה של 2 מלווים להעמדת 66% מסכום המימון (כ-550 מיליון זלוטי) בהובלת בנק סנטנדר שהינו אחד הבנקים המובילים בתחום מימון פעילות מאנרגיה המתחדשת, שיעמידו את המימון בחלקים שווים. החברה צפויה לצרף מלוא סכום המימון בשבועות הקרובים, כתלות בעמידה באבני הדרך למשיכה מלווה נוסף שיצטרף לסינדיקציה ויעמיד את יתרת הסכום המימון במהלך השבועות הקרובים.
עסקת המימון הנה בתנאים המקובלים לעסקאות Finance Project ומובטחת במלוא הזכויות בחוות הרוח ונכסיה, על בסיס Recourse-Non, למעט ביחס למספר מצומצם של התחייבויות שהחברה נטלה על עצמה חלף העמדת בטוחות הכרוכות בעלויות. סכום המימון ישמש את החברה לפירעון הלוואה לטווח קצר שהועמדה לחוות הרוח 1-2 Banie על ידי בנק סנטנדר בסך של כ-300 מיליון זלוטי והיתרה תשמש להחזר הון עצמי שהושקע בחוות הרוח, אשר ישמש את החברה למימון פעילותה השוטפת של הקבוצה.
להלן עיקרי תנאי המימון: תקופת ההלוואה כ-11 וחצי שנים, ריבית Wibor חצי שנתית (Floor Zero) בתוספת מרווח שנתי בטווח של 1.8 - 2.2% לוח סילוקין (קרן וריבית). החזרים חצי שנתיים יחסים פיננסיים יחסי כיסוי להפרה: יחס כיסוי לשירות החוב (DSCR).
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אני מלווה את כל מי שרוצה לעזור לי למצוא מח
    רונלי למצוא-לי מח 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני מלווה אתכם לחתום על הסכם למציאת המח שלי. כל מי שבא לו - אנא עזרו לי למצוא את המח. אני עדיין מחפשת אותו ולא מוצאת. help please.
    סגור
  • נלווה אותך לעבר מוחך בתנאי אחד בלבד!
    רונלי לא למצוא-לי מח 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שלא נראה את הפרצוף הזה שלך אחרי זה!
    סגור
  • נתלווה אלייך בהקדם האפשרי חמודה
    כמה תשלמי לנו? 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כמה משלמת אם נעזור לך? בכל זאת, המנייה צריכה לעלות..
    סגור
  • 1.
    אני מלווה את כל מי שרוצה לעזור לי למצוא
    רונלי המלווה 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני מלווה אתכם לחתום על הסכם למציאת המח שלי. כל מי שבא לו - אנא עזרו לי למצוא את המח. אני עדיין מחפשת אותו ולא מוצאת. help please.
    סגור