דיגיטל וטק

איראן לא נחה: מטא איתרה וסגרה חשבונות של האקרים

ההאקרים האירניים לא מפסיקים לנסות את מזלם, השבוע חברת מטא איתרה וסגרה לצמיתות קבוצות וואטסאפ המזוהות עם קבוצת האקרים אירנית שמטרתה לפעול כנגד ישראל וארצות הברית
מערכת ice | 
מתקפת סייבר איראנית (צילום freepik ,shutterstock)
ביום שישי הודיעה חברת מטא כי חסמה מספר חשבונות וואטסאפ שנמצאו מקושרים לקבוצות של אירנים הפעלו נגד בכירים, כמו ג'ו ביידן או הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.
החברה חשפה כי צוות האבטחה שלה הצליח לזהות את המעורבות של APT42 לאחר ניתוח הודעות חשודות שמספר לא מוגדר של משתמשים דיווחו שקיבלו מחשבונות הוואטסאפ המזויפים.
הקבוצה האיראנית המכונה 42APT, שחברות טק אחרות כמו גוגל תיארו בעבר כ"גורם ריגול במימון איראן", נועדה לנצל "פקידים פוליטיים ודיפלומטיים, ואישי ציבור אחרים, כולל כמה הקשורים לממשלים של הנשיא ביידן והנשיא לשעבר טראמפ". הקמפיין כוון גם לאנשים בישראל, פלסטין, איראן ובריטניה.
קמפיין טראמפ אמר מוקדם יותר החודש ששחקן זר פרץ לרשת והשיג באופן לא חוקי תקשורת פנימית. מיקרוסופט גם אמרה כי היא זיהתה כמה קבוצות פריצה איראניות שניסו להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב, וכי קבוצה המזוהה עם APT42 "שלחה מייל פיתוי ביוני לבכיר בקמפיין לנשיאות מחשבון דוא"ל של יועץ בכיר לשעבר."
בשנת 2019, מיקרוסופט אמרה שהיא זיהתה כמה האקרים הקשורים לממשלת איראן, שלפי ההערכה תקפו קמפיין לא מוגדר לנשיאות ארה"ב בנוסף לפקידי ממשל וכלי תקשורת אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה