דיגיטל וטק

מיליון דולר: החברה שתשלם ביוקר על השימוש בקולו של ביידן

Lingo Telecom נקנסה במיליון דולר על שיחה מזויפת שעשתה שימוש בקולו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כאשר השימוש בבינה מלאכותית בקמפיינים פוליטיים מעלה שאלות חדשות על שקיפות ואמון הציבור. מה הביא את ה-FCC להחלטה הדרמטית?
רפאל בן זקרי | 
ג'ו ביידן (צילום shutterstock)
חברת התקשורת Lingo Telecom תשלם קנס של מיליון דולר בעקבות הפצת שיחה שבה נעשה שימוש בקול מזויף של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. השיחה, שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית, נועדה להניא את תושבי ניו המפשייר מהצבעה בפריימריז הדמוקרטיים בינואר האחרון. רשות התקשורת הפדרלית (FCC) זיהתה את היועץ הפוליטי סטיב קריימר כאחראי לשיחה המזויפת, והציעה להטיל עליו קנס נפרד של 6 מיליון דולר.
במסגרת ההסדר עם Lingo, החברה נדרשת להקפיד על כללי אימות זהות המתקשר, כולל עקרונות של "דע את הלקוח שלך". כמו כן, החברה תצטרך לוודא בצורה יסודית יותר את דיוק המידע שמספקים לה לקוחותיה. לדברי יו"ר ה-FCC, ג'סיקה רוזנוורצל, "לכל אחד מאיתנו מגיע לדעת שהקול על הקו הוא בדיוק מי שהוא טוען שהוא," והדגישה שהשימוש בבינה מלאכותית בשיחות טלפון חייב להיות ברור לצרכנים ולבוחרים.
החלטת ה-FCC לאסור שימוש בקולות שנוצרו באמצעות AI בשיחות ללא הסכמת הנמען התקבלה בפברואר השנה, זמן קצר לאחר התקרית בניו המפשייר. כמו כן, הוועדה הציעה לאחרונה דרישות חדשות למפרסמים פוליטיים לחשוף את השימוש בבינה מלאכותית בפרסומות רדיו וטלוויזיה, במטרה לשמור על אמון הציבור ברשתות התקשורת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה