דיגיטל וטק

ה-FCC בשינוי דרמטי בשוק הסלולר בארה"ב: האם המהלך יצלח?

ה-FCC מציעה תקנה חדשה שתדרוש מספקיות הסלולר לפתוח מכשירים נעולים תוך 60 ימים מהפעלתם. ההצעה נועדה להקל על המעבר בין ספקיות ולהגביר את התחרות בשוק, אך צפויה לעורר התנגדות מצד ספקי השירות. האם יש למהלך השפעה על השוק בישראל?
רפאל בן זקרי | 
אייפון (צילום pixabay)
רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית (FCC) מציעה תקנה חדשה שתדרוש מספקיות שירותי הסלולר לפתוח מכשירים נעולים תוך 60 ימים מהפעלתם. תהליך הפתיחה מתייחס להסרת ההגבלות המוטלות על טלפון סלולרי, המונעות ממנו לפעול עם ספקיות שירות אחרות. כיום, הדרישות לפתיחת מכשירים נקבעות על ידי הספקיות עצמן, מה שיוצר בלבול רב בקרב הצרכנים.
מטרת הצעת ה-FCC היא ליצור תהליך פתיחה אחיד וברור. תחת התקנות המוצעות, כל ספקיות השירות הסלולרי יחויבו לפתוח מכשירים תוך 60 ימים מהפעלתם, מה שיקל על המעבר בין ספקיות ויגביר את התחרות בשוק.
הדרישה לפתיחת מכשירים בארצות הברית כרגע נעשית לרוב באופן ידני, על ידי בקשת הלקוח מספק השירות, דבר שמקשה על המעבר בין ספקים כמו AT&T או T-Mobile. עם זאת, ההצעה עדיין רחוקה מלהיכנס לתוקף. ה-FCC פרסמה את ההצעה לשימוע ציבורי, ובכוונתה לאסוף תגובות והערות מהציבור לגבי השינויים המוצעים.
אחת הסוגיות המרכזיות שה-FCC תצטרך להתמודד איתן היא שבמקרים רבים ספקיות השירות לא יפתחו מכשיר עד לסיום התשלומים, שיכולים להימשך עד 36 חודשים. פתיחת המכשיר לפני סיום התשלומים עלולה לגרום לאובדן הנחות או זיכויים.
הדיון הציבורי בסוגיה צפוי להיות נרחב, וצפויה התנגדות מצד ספקי השירות. לאחר תקופת השימוע, ההצעה תעבור לשלב טיוטות ותיקונים, כך שיעבור זמן מה עד שהתקנות החדשות יתחילו להשפיע על הצרכנים.
בישראל, השאלה האם לפתוח מכשירים נעולים לאחר תקופה קצובה אינה בעיה מרכזית, משום שהמכשירים המיובאים רשמית לישראל נמכרים כשהם כבר פתוחים. בכל זאת, ההתפתחויות בארצות הברית עשויות להשפיע על השוק העולמי, כפי שקרה עם ה-eSIM של אפל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה