דיגיטל וטק

כשהרובוטיקה פוגשת ב-AI: זו המהפכה התעשייתית הבאה?

בזמן שחברות כמו טסלה ואמזון מאמצות רובוטים חכמים בקווי הייצור שלהן, אנבידיה מציעה פלטפורמות מתקדמות שמאפשרות לרובוטים ללמוד ולהתאים עצמם לסביבה אנושית במהירות חסרת תקדים. האם רובוטים כאלו יהפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו?
רפאל בן זקרי | 
רובוט נשיאת משקל (צילום UR)
עם תחילתה של מהפכת ה-AI, רובוטים בדמות אדם מתקדמים בקצב מואץ ונכנסים למציאות היומיומית. מאז האתגר של משרד ההגנה האמריקאי משנת 2015 לפיתוח רובוטים שמסייעים בשיקום לאחר אסונות, היכולות של הרובוטים הללו רק מתרחבות. הודות לטכנולוגיות מתקדמות כמו אלו של אנבידיה, הרובוטים יכולים ללמוד משימות חדשות בזמן אמת ולפעול בסביבה אנושית ללא צורך בהכנות מסובכות.
אנבידיה מובילה את התחום עם אקוסיסטם ייחודי שמשלב מעבדים מהירים ויכולות AI מתקדמות. לדוגמה, פלטפורמת Omniverse מאפשרת לרובוטים להתאמן בעולם וירטואלי ולהשליך את הידע שנרכש לסביבה הפיזית. רובוטים כמו Apollo של חברת Apptronik, שיכולים ללמוד משימות במהירות תוך שימוש בטכנולוגיות AI חדשות, מתחילים להפוך לחלק בלתי נפרד מקווי ייצור ומפעלים.
הפוטנציאל הכלכלי של הרובוטים האנושיים משך השקעות רבות, עם תחזיות המראות שהשוק יגיע לשווי של 38 מיליארד דולר עד 2035. למרות החשש שהרובוטים יחליפו עבודות אנושיות, מומחים מדגישים את התועלת שלהם בתחומים מסוכנים ובשיפור יעילות העבודה במפעלים. חברות כמו טסלה, אמזון ומרצדס כבר החלו לשלב רובוטים אלו בתהליכי הייצור שלהן, והחזון של רובוט בבית פרטי מתקרב להיות מציאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה