דיגיטל וטק

העתיד? זה הרובוט שעשוי להחליף אתכם במיון חפצים

חוקרים סינים מאוניברסיטת צ'ינגחווה פיתחו מערכת חדשנית המסייעת לרובוטים לזהות חפצים מורכבים בדיוק של 98.85%. איך הטכנולוגיה הזו תשפיע על מיון פסולת וטכנולוגיות חכמות אחרות?
רפאל בן זקרי | 
רובוטים (צילום shutterstock)
ייתכן שבקרוב מאוד נראה רובוטים מבצעים משימות יומיומיות רבות שאנו רגילים לבצע בעצמנו? צוות חוקרים מאוניברסיטת צ'ינגחווה בסין פיתחו מערכת חדשנית המאפשרת לרובוטים לזהות חפצים נפוצים ומורכבים ברמת דיוק של כמעט 100%.
מערכת הזיהוי של הרובוט פותחה במיוחד למיון פסולת, אך במטרה לדמות את יכולות החישה האנושיות, החוקרים יצרו חיישני מגע מתקדמים שמסוגלים לזהות חום, מרקם ולחץ. בשילוב עם מערכת סיווג ייחודית, החיישנים משפרים את יכולות התפיסה של הרובוט ומאפשרים לו לזהות חפצים בדיוק של 98.85%.
לפי פרטי המחקר שפורסמו בכתב העת Applied Physics Reviews, החיישנים הממוקמים בזרועות הרובוט, מדמים כאמור את פעולתם של קולטני עור אנושיים, ומאפשרים למערכת לקלוט אותות דינמיים במהלך מגע עם חפצים ולזהות תכונות תרמיות ומכאניות בו זמנית. השילוב בין החיישנים למערכת סיווג גם מאפשר לרובוט לזהות מגוון חפצים שונים, כולל חפצים חדשים שאינם מוכרים לו, במהירות ובדיוק גבוה.
לפי החוקרים שפיתחו את הרובוט, המערכת יכולה לשמש לא רק במיון פסולת אלא גם בטכנולוגיות חיים חכמות ולהפחית את הצורך בעבודת יד אנושית במגוון מצבים. כמו כן, יש למערכת פוטנציאל לשימוש בטכנולוגיית ממשק מוח-מחשב כדי להחזיר יכולות תחושת מגע לאנשים בעלי מוגבלויות בידיים.
זה לא הרובוט הראשון שמסוגל לבצע משימות אנושיות, אך השינוי העיקרי הוא יכולות החישה שלו. בינואר האחרון חשפה טסלה את האופטימוס - רובוט שיודע לבצע מגוון מטלות, וחברות רבות אחרות נמצאות במרוץ לרובוט המושלם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה