דיגיטל וטק

צפו: האם זה הרובוט שיחליף אתכם בקרוב?

סרטון חדש של חברת 1X הנורווגית מציג את הרובוט האנושי Eve מבצע משימות יומיומיות כמו ניקוי והגשת שתייה, ומעלה שוב את הדיון על ההשפעות המדאיגות של הבינה המלאכותית והרובוטיקה על האנושות
רפאל בן זקרי | 
רובוט (צילום freepik)
סרטון חדש שפרסמה חברת 1X הנורווגית ומציג את הרובוט Eve דמוי האדם שלה מבצע משימות יומיומיות, מעורר שוב דיון על ההשפעות המדאיגות של הבינה המלאכותית והרובוטיקה על האנושות.
בסרטון החדש, מספר רובוטים מסוג Eve מציגים ביצוע פעולות כמו ניקוי כתם קפה, הרמת סווטשרט מהרצפה והגשת שתייה. לפי 1X, הרובוט שלה מסוגל להבין בקשות מורכבות כמו ניקוי הבית או המשרד, וגם לקבל פקודה שמשנה את הפקודה הקודמת שקיבל. כל זה הודות לגרסה מותאמת של ChatGPT המאפשרת לו להבין בקשות ולהגיב בהתאם.
 
הרובוט של 1X מגיע בגובה אנושי ומסוגל לבצע מגוון משימות פיזיות, כולל שיתוף פעולה עם עד 15 רובוטים בו-זמנית באמצעות ממשק שליטה קולי. הוא מסוגל לפעול עד שש שעות ברציפות, לנוע במהירות של עד תשעה מייל לשעה ולשאת משקל מקסימלי של 15 ק"ג, וניתן לשלוט בו מרחוק באמצעות מערכת רשת נוירונים דומה לזו שמשמשת את חברת טסלה.
זו לא הפעם הראשונה שרובוטים דמויי אדם מבינים ומשלימים משימות בשיח טבעי. בחודש הקודם, לדוגמה, ראינו את סניף הסטארבקס בדרום קוריאה המפעיל את השירות באמצעות רובוטים. אך שיתוף פעולה בין מספר רובוטים להשגת מטרה משותפת הוא חידוש יחסי. בנוסף, למרות המראה הלא שגרתי של Eve, החברה עובדת על רובוט נוסף בשם Neo, שיהיה ידידותי יותר ומותאם לביצוע פעולות כעוזר אישי.
ההתקדמות בתחום הבינה המלאכותית והרובוטיקה מעוררות חשש בקרב מי שרואים בהן צעד נוסף לקראת השתלטות הבינה המלאכותית על האנושות, בעוד שמומחים שונים מבהירים כי עדיין אין סיכון ממשי בטכנולוגיות הללו. אילון מאסק, למשל, הצהיר לא מזמן כי הוא מאמין שעתיד האנושות בסכנה בגלל התפתחות הבינה המלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה