דיגיטל וטק

גייס מיליונים: הסטארטאפ שפיצח את הבעיה הגדולה של ה-AI

הסטארטאפ החדש שהצליח לפתח טכנולוגיה שמאתגרת את אחת הבעיות הגדולות ביותר של חברות הבינה המלאכותית – גניבת מידע, ומבטיח להגן על זכויות היוצרים בעידן הבינה המלאכותית
רפאל בן זקרי |  1
מוניטורים ושתלים מוחיים (צילום shutterstock)
התפתחות הבינה המלאכותית מביאה עמה לצד היתרונות הרבים גם סוגיות אתיות מורכבות, כמו שימוש במידע מקוון שנאסף על ידי מערכות AI ללא אישור מהיוצרים. ביל גרוס, שנודע בשנות ה-90 כממציא מודל "תשלום פר קליק" בפרסום מקוון, מזהה את הבעיה ומכנה אותה "גניבת מידע". כדי להתמודד עם האתגר הזה, ייסד גרוס את הסטארטאפ ProRata, המציע פתרון חדשני שנועד להגן על זכויותיהם של יוצרי התוכן בעידן הבינה המלאכותית.
ProRata מציע פתרון שמבוסס על חלוקת הכנסות, כך שיוצרים ומפרסמים יקבלו תשלום כאשר חברות AI משתמשות ביצירותיהם. החברה פיתחה אלגוריתמים שמאפשרים לפרק את התוכן שנוצר באמצעות בינה מלאכותית ולזהות את מקורותיו, ובכך לאפשר חלוקה הוגנת של ההכנסות בין בעלי זכויות היוצרים.
הסטארטאפ, שגייס 25 מיליון דולר, השיק את המיזם בשיתוף פעולה עם שותפים בולטים כמו Universal Music Group, ה-Financial Times, וה-Atlantic. גרוס מתכנן להשיק באוקטובר מנוע חיפוש מבוסס צ'אטבוט שיהיה הראשון מסוגו המשתמש אך ורק במידע ברישיון. לטענתו, מידע איכותי הוא חשוב יותר ממידע בכמות גדולה, ושמנוע החיפוש החדש יוכל לספק תשובות מדויקות יותר.
המודל העסקי של ProRata מתבסס גם על רישוי הטכנולוגיות שלו לחברות אחרות, במטרה להציע פתרון זול ונגיש כמו עמלות של ויזה או מסטרקארד. החברה מקווה שחברות AI ימצאו את השימוש בטכנולוגיות שלה זול יותר מלהמציא פתרונות בעצמן, וכך יתמרצו שיתופי פעולה נוספים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יפה. טיל. מה עם מידע טכנולוגי? (ל"ת)
    שולה בוזגלו 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור