דיגיטל וטק

אפל מכחישה: האם עשתה שימוש לא מורשה בנתוני יוטיוב?

לאחר החשיפה כי אפל וחברות טכנולוגיה נוספות השתמשו לכאורה במאגר כתוביות לא מורש לאימון מודלי הבינה המלאכותית שלהן, אפל מכחישה וטוענת כי המודל הפתוח שלה לא משמש להפעלת פלטפורמת Apple Intelligence. מה יהיו ההשלכות של החשיפה?
רפאל בן זקרי | 
בינה מלאכותית אפל (צילום Shutterstock)
השבוע נחשף כי אפל וחברות טכנולוגיה אחרות כמו אנבידיה הפרו לכאורה את כללי יוטיוב והשתמשו במאגר כתוביות של הפלטפורמה כדי לאמן את מודלי הבינה המלאכותית שלהן, כאשר אפל השתמשה בנתונים אלו כדי עבור המודל הפתוח OpenELM שלה, שהושק באפריל.
לפי הפרסום ב-9to5Mac, אפל הבהירה כי OpenELM לא משמש להפעלת אף תכונת בינה מלאכותית שתשולב במערכת ההפעלה שלה, כולל בפלטפורמת Apple Intelligence. אפל הסבירה שיצרה את OpenELM כדי לתרום לקהילת המחקר ולקדם את הפיתוח של מודלי שפה גדולים בקוד פתוח.
מאחר ש-OpenELM לא משמש כחלק מ-Apple Intelligence, המשמעות היא שסט הנתונים של כתוביות היוטיוב לא משמש להפעלת הפלטפורמה. בעבר שיתפה החברה כי מודלי Apple Intelligence אומנו "על נתונים מורשים, כולל נתונים שנבחרו לשיפור תכונות ספציפיות, כמו גם נתונים הזמינים לציבור".
כפי שדווח מוקדם יותר השבוע, חברות כמו אפל, אנת'רופיק ואנבידיה השתמשו בסט הנתונים של כתוביות יוטיוב לאימון המודלים שלהן. סט נתונים זה הוא חלק מאוסף גדול יותר בשם "The Pile," שנוצר על ידי ארגון ללא מטרות רווח בשם EleutherAI, וכולל יותר מ-170,000 סרטונים מערוצים פופולריים כמו MKBHD ו-Mr. Beast.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה