דיגיטל וטק

האם אפל ואנבידיה השתמשו בסרטוני יוטיוב גנובים לאימון AI?

תחקיר חדש חושף כיצד ענקיות הטכנולוגיה השתמשו בסרטוני יוטיוב גנובים לאימון מודלים של בינה מלאכותית, תוך הפרת כללי הפלטפורמה. מה המשמעות של שימוש בלתי חוקי זה, ומהן ההשלכות האתיות והמשפטיות של החשיפה המטלטלת הזו?
רפאל בן זקרי | 
אפל, אנבידיה (צילום shutterstock)
תחקיר חדש חושף כי חברות טכנולוגיה מובילות כמו אפל, אנבידיה ואנת'רופיק השתמשו באלפי סרטוני יוטיוב גנובים כדי לאמן את הבינה המלאכותית שלהן, תוך הפרת כללי הפלטפורמה האוסרים על שימוש בחומרים ללא רשות.
לפי התחקיר של Proof News, החברות השתמשו בתמלולים של 173,536 סרטוני יוטיוב, שנלקחו ללא אישור, מיותר מ-48,000 ערוצים לצורך אימון מודלים של בינה מלאכותית. מאגר הנתונים שנקרא YouTube Subtitles כולל תמלולים מערוצים חינוכיים ולימודיים כמו Khan Academy, הרווארד ו-MIT, וכן ממקורות חדשותיים כמו Wall Street Journal, NPR ו-BBC.
בנוסף, Proof News מצאה שחומרים מכוכבי יוטיוב מפורסמים כמו MrBeast, Marques Brownlee, Jacksepticeye ו-PewDiePie שימשו גם הם לאימון הבינה המלאכותית. החקירה העלתה כי גם סרטונים שקידמו תאוריות קונספירציה כמו "תיאוריית הארץ השטוחה" נכללו במאגר הנתונים, מה שמעיד על ההיקף הנרחב של השימוש הבלתי חוקי בחומרים שונים ומגוונים לצורך פיתוח טכנולוגיות AI מתקדמות.
השימוש הבלתי חוקי בתוכן על ידי חברות טכנולוגיה מובילות מעורר שאלות רציניות לגבי אתיקה והגנה על זכויות יוצרים בעידן הבינה המלאכותית, כאשר החשיפה של Proof News מבהירה את הצורך בפיקוח והסדרה בתחום כדי למנוע ניצול לרעה של תכנים דיגיטליים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה