דיגיטל וטק

גוגל חושפת: רובוט ה-AI שיודע לשחק טניס שולחן

גוגל הציגה רובוט חדש המשתמש בבינה המלאכותית של DeepMind ומשחק טניס שולחן ברמה חובבנית מול בני אדם. הפרויקט המתקדם מתמודד עם אתגרי תיאום ופיזיקה מורכבת, אך עדיין נתקל בקשיים מול מכות מהירות. איך ישפיע הרובוט על עולם המשחק בעתיד?
רפאל בן זקרי | 
טניס-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
גוגל הכריזה על רובוט חדש המשתמש בבינה המלאכותית של DeepMind, המסוגל לשחק טניס שולחן ברמה חובבנית של בני אדם. במעבדת DeepMind של גוגל, אחת מהמעבדות הנחשבות בתחום ה-AI, הרובוט ניצח ב-13 מתוך 29 משחקים נגד יריבים אנושיים, כאשר ביצועיו השתנו בהתאם לרמת השחקנים מולם שיחק, מרמת מתחילים ועד לרמה מתקדמת.
הפרויקט נבחר בשל המורכבות הרבה שבמשחק טניס שולחן, המשלבת אתגרי תיאום עין-יד ופיזיקת תנועה מורכבת. כדי להתמודד עם המשימות הללו, הרובוט עבר אימונים ספציפיים לכל סוג של מכה בנפרד, כולל סיבוב גב ופתיחה ביד קדמית. לאחר מכן, כל היכולות הללו שולבו באלגוריתם מתקדם המאפשר לרובוט לבחור את המכה המתאימה ביותר בכל רגע נתון.
למרות ההישגים המרשימים, החוקרים ב-DeepMind מציינים כי הרובוט עדיין נתקל בקשיים מול מכות מהירות, שמצריכות תגובה מהירה ומדויקת יותר. החוקרים מתכננים לשפר את המערכת ולהוסיף אלמנטים של אי-ודאות ויכולת חיזוי טובה יותר, כדי לשפר את הביצועים במצבים דינמיים יותר.
הרובוט מהווה צעד נוסף בהתקדמות הטכנולוגית של גוגל, אך החוקרים מדגישים שמדובר בצעד קטן בתחום המורכב של לימוד רובוטים מיומנויות הנדרשות בעולם האמיתי. ההישג ממחיש את ההתקדמות המתמשכת בתחום ה-AI, תוך שהוא מצביע על האתגרים הרבים שעדיין עומדים בפני חוקרים, במיוחד כאשר מדובר ביכולות המשלבות אינטראקציה ישירה עם סביבה מורכבת ודינמית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה