דיגיטל וטק

הרובוט שיעשה לכם קניות? הפיתוח החדש שמעורר סקרנות בעולם

הקניות בסופר עשויות להשתנות לחלוטין? מהנדסים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס הציגו מערכת רובוטית שמיועדת לאריזת מצרכים, המסוגלת להתמודד עם פריטים מגוונים בעדינות וביעילות. מה המשמעות של הפיתוח המתקדם הזה לעתיד הקניות?
רפאל בן זקרי | 
רובוט (צילום unsplash)
הקניות בסופר עשויות להשתנות לחלוטין בעתיד, הודות לפיתוח החדש הזה של MIT. מהנדסים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) הציגו מערכת רובוטית חדשה שמיועדת לאריזת מצרכים, המשלבת ראייה ממוחשבת עם זרוע רובוטית.
המערכת החדשה, שנקראת RoboGrocery, פותחה על ידי מחלקת CSAIL ב-MIT, ומטרתה לסייע בתהליך האריזה של מוצרים מגוונים במכולות. המערכת יכולה להתמודד עם פריטים מגוונים, החל מקופסאות שימורים, ארוחות בקופסה ועד פריטים עדינים כמו עגבניות, כרוב, מאפינס ואפילו לחם. היכולת של הרובוט להחזיק פריטים שונים נובעת משימוש בחיישני לחץ באצבעותיו, המאפשרים לו לזהות את המוצר שהוא מחזיק ולהתאים את הלחץ בהתאם.
 
המערכת מורכבת משני חלקים: מערכת ראייה המזהה את האובייקטים, את גודלם ואת מיקומם על המסוע לפני שהם נאספים, וזרוע רובוטית המותאמת לאחוז בפריטים בעדינות ולארוז אותם בזהירות כך שלא ייפגעו פריטים עדינים כמו ענבים ולחם על ידי קופסאות שימורים.
הפיתוח הזה הוא צעד משמעותי לקראת הכנסת רובוטים למקומות ציבוריים כמו סופר מרקטים. אף על פי שהרעיון של רובוטים שמחליפים בני אדם מעורר חששות מזה זמן רב, סביר להניח שנדרשים עוד מספר שנים לפני שהטכנולוגיה תהיה בשלה מספיק כדי להופיע בחנויות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה