דיגיטל וטק

חוזה המיליארדים נחשף: ההסכם שגוגל ואפל היו שמחות להסתיר

בעקבות פסק הדין שקבע כי גוגל הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים, נחשפו פרטים מסקרנים על ההסכמים של ענקית החיפוש עם אפל וחברות אחרות. מהו המחיר שאפל דורשת כדי לשמור על גוגל כברירת מחדל ומה ההשלכות על השוק?
רפאל בן זקרי | 
אפל וגוגל (צילום unsplash)
לאחר שבית המשפט האמריקאי פסק שגוגל הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים, נחשפו פרטים מעניינים במהלך המשפט, על ההסכמים של גוגל עם אפל וחברות אחרות, והמיליארדים שמשלמת החברה לאפל כדי להיות מנוע החיפוש ברירת המחדל באייפונים.
לדברי אדי קיו, סגן נשיא בכיר באפל, "אין מחיר שמיקרוסופט יכולה להציע" כדי שאפל תבחר במנוע החיפוש בינג במקום גוגל. קיו אף ציין שמיקרוסופט הציעה לתת את בינג בחינם, אך אפל עדיין סירבה. החוזה בין גוגל לאפל נחתם ב-2016 ומוארך עד 2026, כאשר אפל יכולה להאריך אותו עד 2031. במסגרת החוזה, אפל מקבלת אחוזים מהכנסות הפרסום של גוגל, סכום שהגיע ל-20 מיליארד דולר ב-2022. החוזה גם מחייב את גוגל ואפל להגן על ההסכם בתגובה לפעולות רגולטוריות.
בנוסף לאפל, גוגל גם חתמה על חוזים עם ספקי סלולר ויצרני מכשירים כדי להיות מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל במכשירי אנדרואיד. החוזים הללו מבוססים על שליטת גוגל בחנות Google Play. כל החברות האלו מכירות בכך שגוגל היא האפשרות היחידה בשוק, כיוון שהן לא יכולות להרשות לעצמן לעבור למנוע חיפוש אחר.
פסק הדין מראה שגוגל מנצלת את כוחה כמונופול כדי להבטיח את מעמדה, ומשתמשת בחוזים אלו כדי להקשות על המתחרים להיכנס לשוק. מדובר במצב שבו התחרות מוגבלת והמשתמשים לא מקבלים את התמורה המלאה. התנהלות זו פוגעת בצרכנים בכך שהיא מגבילה את הבחירה שלהם ומשפיעה על איכות המוצרים והשירותים שהם מקבלים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה