דיגיטל וטק

יש חיים אחרי המוות: ה-AI שיסייע לשמור על קשר לנצח

לחברה הסינית Silicon Intelligence יש את התשובה לשאלה האם אפשר לגשר על הפער בין חיים למוות. החברה מציעה טכנולוגיה חדשנית המאפשרת ליצור אווטרים דיגיטליים של יקירים שנפטרו
רפאל בן זקרי | 
בינה מלאכותית-אילוסטרציה AI
מוות הוא חלק בלתי נמנע מהחיים, אך מה אם ניתן היה לשמר את הקשר עם האהובים שלנו גם לאחר שמתו? חברת הטכנולוגיה הסינית Silicon Intelligence מציעה פתרון מעניין - יצירת אווטרים דיגיטליים דמויי חיים של קרובי משפחה שנפטרו. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לאנשים לנהל שיחות עם גרסאות דיגיטליות של יקיריהם, כאילו היו בשיחת וידאו.
סיפורו של סאן קאי, אחד ממנהלי Silicon Intelligence, ממחיש את השינוי המרגש הזה. קאי מתאר איך הוא יכול לשוחח עם גרסה דיגיטלית של אמו המנוחה, ואומר שהטכנולוגיה "כמעט חוצה את המוות". עבורו, "בין אם היא חיה או מתה זה לא משנה, כי כשאני חושב עליה, אני יכול למצוא אותה ולדבר איתה. במובן מסוים, היא חיה. לפחות בתפיסה שלי, היא חיה."
הטכנולוגיה המיוחדת הזו, אף על פי שהיא עשויה להישמע קריפית, צוברת פופולריות במהירות. איכות השיבוט הדיגיטלי תלויה בכמות ובאיכות הנתונים הזמינים – תמונות, סרטונים וקטעי קול של הנפטרים. במקרים מסוימים, המערכות נשענות על נתוני רשתות חברתיות כדי לעצב את אישיות ה-"Deadbot".
אך עם כל ההבטחות, יש גם חששות. הטכנולוגיה דורשת כמויות גדולות של נתונים פרטיים כדי לבנות את ה-Deadbot, ובמדינות כמו ארה"ב, חברת טכנולוגיה סינית כמו Silicon Intelligence עשויה להיתקל בקשיים. למרות זאת, זה לא ימנע מחברות אחרות להשיק שירותים דומים, במיוחד בתקופה שבה השימוש בצ'אטבוטים מבוססי AI כמו ChatGPT, Copilot ו-Google Gemini רק הולך ומתרחב.
העתיד הדיגיטלי שאנו מתקרבים אליו במהירות מציב שאלות חדשות ומאתגרות לגבי הגבולות בין חיים למוות, ובין שיחה אנושית לדיגיטלית. האם הטכנולוגיה באמת יכולה להחליף את הנוכחות האנושית? עבור אנשים מסוימים, התשובה עשויה להיות כן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה