דיגיטל וטק

גלובס תחת מתקפת סייבר: האקרים דורשים מיליון דולר - או שיחשפו מידע

קבוצת התוקפים מדוזה השתלטה על אתר האינטרנט של העיתון הכלכלי. לדבריה, במהלך הפריצה הצליחו לשים יד על מידע פנימי. כעת, אם לא ישלמו מיליון דולר תוך שמונה ימים - החומרים עלולים להיחשף. עורכי העיתון והצוות מרגיעים את הרוחות: "פועלים עם הגורמים המקצועיים כדי ללמוד את ההשלכות"
מערכת ice |  1
גלובס (צילום vecteezy, Magma Images)
מתקפת סייבר: העיתון הכלכלי גלובס בעין הסערה. קבוצת האקרים בשם מדוזה (Medusa) השתלטה על אתר האינטרנט שלו, וטוענת כי במהלך הפריצה הצליחה לשים יד על מידע רב שהצליחה לשאוב מתוך השרתים. עד מהרה פורסם כי הקבוצה דורשת כופר של מיליון דולר תוך שמונה ימים, או שיחשפו מידע ארגוני פנימי שהשתלטה עליו במהלך התקיפה. 
למרות זאת, בעיתון משדרים עסקים כרגיל וטוענים כי המתקפה לא שיבשה את עבודת המערכת. עורכי העיתון עובדים לפי שעה מביתם, והמעצבים הגרפיים עברו זמנית למשרדי ישראל היום ביד אליהו בתל אביב. "העיתון בימים האחרונים עם מתקפת סייבר שאנחנו עדיין לומדים את השלכותיה", נמסר בהודעת גלובס.
 
"אנחנו כבר יודעים כי מדובר באירוע טרור כלכלי של קבוצת פשיעה בין-לאומית מתוחכמת", מסבירים. "מאז היוודע האירוע, אנחנו פועלים, עם הגורמים המקצועיים ויועצים המנוסים באירועים דומים, כדי לבלום את האירוע, ללמוד את השלכותיו ולנהל אותן באופן מיטבי".
אף שאין ודאות מלאה לגבי אופיו של המידע שהשיגה קבוצת מדוזה, נראה כי ההאקרים השביתו את המחשבים ושמרו את החומרים שהושגו על מנת לדרוש מהם כופר.  "אנו גאים בכך שבמאמץ גדול הצלחנו להמשיך ולספק לקוראינו את המוצר העיתונאי באתר ובעיתון", סיכמו בגלובס.
מתקפת הסייבר הביאה את האתר לפרסם הודעה מיוחדת ודרמטית לקהל הקוראים שלו, תחת הכותרת "אירוע אבטחה בגלובס". אף שבגלובס כתבו כי התקלה נמצאת בטיפול, הודיעו על שיבושים שיכולים להתרחש במהלך היום ואף דיווחו על בעיית גישה למחשבי הארגון, בנוסף לשיבושים בשירותים מסוימים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל השנים היה בסדר עד שחיים הגיע. שיתפטר (ל"ת)
    ביי 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור