דיגיטל וטק

נזקי ה-AI: הסיפור שסיבך את אשת נשיא אוקראינה

כתבה מזויפת על רכישת מכונית בוגאטי עם כספי סיוע אמריקאי גרמה לסערה ברשתות החברתיות. הכתבה, שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית, התפרסמה באתר המופעל מרוסיה והפכה לנושא חם תוך 24 שעות בלבד. איך טכנולוגיית ה-AI משמשת להפצת דיסאינפורמציה?
רפאל בן זקרי | 
ולודימיר זלנסקי (צילום יוטיוב/ Guardian News)
ידיעה מזויפת על אשת נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שרכשה מכונית בוגאטי מכספי הסיוע האמריקאי, הפכה לנושא חם בגוגל וב-X (לשעבר טוויטר) תוך 24 שעות בלבד. הכתבה פורסמה באתר צרפתי בשם Vérité Cachée והתגלתה כמזויפת לחלוטין, כולל הסרטון שנלווה לה.
הסיפור על הבוגאטי פורסם לראשונה ב-1 ביולי והופץ במהירות ברשתות החברתיות, כולל בערוצי טלגרם פרו-קרמלין. חברת בוגאטי הכחישה את הדיווח, אך הוא כבר הפך לויראלי וזכה לסיקור נרחב באנגלית, מה שהוביל לכך שהפך לתוצאה העליונה בגוגל בחיפוש על הנושא.
Vérité Cachée הוא חלק מרשת אתרים המקדמים דיסאינפורמציה רוסית ומשתמשים בבינה מלאכותית ליצירת תוכן מזויף. הרשת מפיצה תכנים מזויפים ברחבי אירופה וארה"ב, ומנוהלת על ידי ג'ון מארק דוגן, לשעבר חייל מארינס אמריקאי, שמתגורר כיום במוסקבה ומשתף פעולה עם ערוצי טלוויזיה רוסיים. במערכת המתוחכמת שהקים דוגן קיימים 170 אתרים המפיצים תכנים מזויפים, כולל טקסטים, אודיו ווידאו שנוצרו באמצעות AI. שיטות אלו הופכות את הדיסאינפורמציה למורכבת וקשה לזיהוי עבור הציבור הרחב.
תוכן מזויף שנוצר באמצעות בינה מלאכותית באופן מהיר וזול מאפשר הפצת דיסאינפורמציה במגוון רחב של שפות ופלטפורמות שונות, בעוד מומחים מזהירים כי קמפיינים כאלה פוגעים באמון הציבור בתקשורת ובמוסדות, ומאפשרים לגורמים זדוניים לנצל את הפגיעות במערכות המידע.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה