דיגיטל וטק

אפל בצעד שנוי במחלוקת: האם החברה משתפת פעולה עם הצנזורה הרוסית?

אפל הסירה עשרות אפליקציות מחנות האפליקציות שלה ברוסיה בעקבות דרישת הרגולטור הרוסי לתקשורת. כיצד המהלך הזה ישפיע על משתמשים המנסים לעקוף את הצנזורה הממשלתית ומהן ההשלכות הרחבות יותר של שיתוף הפעולה הזה?
רפאל בן זקרי | 
רוסיה נגד אפל (צילום shutterstock, pixabay)
במהלך שנוי במחלוקת שמעורר גלי ביקורת, ענקית הטכנולוגיה האמריקנית, אפל, הסירה מספר אפליקציות VPN מחנות האפליקציות שלה ברוסיה, בעקבות דרישת הרגולטור הרוסי לתקשורת, הרוסקומנדזור.
בשבוע שעבר, דיווחה סוכנות החדשות הרוסית Interfax כי אפל הסירה 25 אפליקציות VPN מהחנות שלה ברוסיה, בעקבות דרישת הרוסקומנדזור. הסיבה למהלך נעוצה ככל הנראה בעובדה שהאינטרנט ברוסיה נמצא תחת צנזורה ופיקוח כבד, כך שמשתמשים רבים מסתמכים על VPN כדי לעקוף את ההגבלות ולגשת לתכנים חסומים.
הסרת האפליקציות אושרה על ידי מספר חברות VPN שטענו כי קיבלו הודעה מאפל, שבה נכתב כי האפליקציות הוסרו בשל דרישת הרוסקומנדזור מכיוון שהן כוללות תוכן שנחשב בלתי חוקי ברוסיה, ואינן עומדות בקווים המנחים של אפל. למרות שאין במכתב הסבר מפורט, ידוע כי הדרישה התבססה על סעיף מסוים בחוק הפדרלי הרוסי.
המהלך הזה הוא חלק מהמאמצים של הממשלה הרוסית להגביל את השימוש ב-VPN, במיוחד לאחר שהוטל איסור על ה-VPN לפני הבחירות שהתקיימו במרץ, במהלך שגרם לביקורת מצד מפתחים שטענו כי אפל פועלת בשירות הרשויות הרוסיות.
נכון לעכשיו, אפליקציות VPN אחרות ממשיכות לפעול בשוק הרוסי, אך ההסרה של אפליקציות כמו Red Shield VPN, Le VPN ו-AdGuard VPN מהווה מכה קשה למשתמשים הרוסים שמנסים לעקוף את הצנזורה הממשלתית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה