דיגיטל וטק

עוקץ חדש על חשבון נהגי המוניות: כך עובדת ההונאה המתוחכמת

על פי כתב האישום, השתלט הנאשם על חשבונות "וואטסאפ" של שני נהגי מונית. הנאשם הזמין מונית, ולאחר מכן טען בפני הנהגים בכזב כי שיתף איתם קישור למיקומו המדויק לשם איסופו במונית, כאשר בפועל שלח להם קישור אשר העביר את השליטה בחשבון ה-"וואטסאפ" שלהם לשליטת
מערכת ice |  1
תקלה בוואטסאפ (צילום unsplash)
פרקליטות המדינה הגישה היום כתב אישום נגד אב ובנו (קטין בעת ביצוע חלק מהעבירות), תושבי אשקלון, בגין עשרות רבות של עבירות מרמה והונאה, זיוף וסחיטה באיומים כלפי נהגי מוניות ואנשים נוספים באמצעות יישומון "וואטסאפ" והמרשתת, בסכום כולל הנאמד בלמעלה מ-200 אלף שקל.
בהתאם לכתב האישום, שהוגש לבית-משפט השלום בבאר שבע ע"י עורכי הדין אלעד דיין וטל זיסו ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, החל מיולי 2023 ועד למעצרם ביום 4.6.24 ביצעו הנאשמים, בעצמם וכן יחד עם אחרים, סדרה ארוכה של מעשי הונאה ומרמה כלפי עשרות מתלוננים שונים, בהם נהגי מוניות, סייעת בגן ואחרים.

הנאשם המרכזי, נער בן 18 שחלק מן העבירות ביצע כקטין, פעל באופן שיטתי על מנת לקבל לחזקתו כספים במרמה, וזאת בסיועו של אביו. כך, בהמשך לטענות כזב שונות שהציג הנאשם המרכזי בפני המתלוננים, הצליח להשיג את השליטה בחשבונות ה-"וואטסאפ" של עשרות מתלוננים. בהמשך לכך, התחזה הנאשם המרכזי לאותם מתלוננים ופנה לאנשי הקשר שלהם תוך שביקש מהם סיוע בדמות קוד למשיכת מזומן ללא כרטיס. חלק מאותם אנשי הקשר, אשר נתנו אמון במצג השווא של הנאשם, העבירו לו קודים למשיכת מזומן בסכומים של אלפי שקלים. בהמשך להעברת הקוד, ניגש האב הנאשם בכתב האישום כאמור לכספומטים ברחבי הארץ וביצע את משיכת הכסף.
כך למשל, כמתואר באחד האישומים בכתב האישום, השתלט הנאשם על חשבונות "וואטסאפ" של שני נהגי מונית. הנאשם הזמין מונית, ולאחר מכן טען בפני הנהגים בכזב כי שיתף איתם קישור למיקומו המדויק לשם איסופו במונית, כאשר בפועל שלח להם קישור אשר העביר את השליטה בחשבון ה-"וואטסאפ" שלהם לשליטתו. באישום אחר, התייצג הנאשם בפני סייעת בגן כסייעת אשר זקוקה לעזרה כלכלית, ובאופן זה הצליח לקבל לידיו במרמה מעל 50 אלף שקל. בנוסף, חדר הנאשם המרכזי לחשבונות בנק שונים, במטרה לקבל כסף מחשבונות אלו, והכל תוך שטען בפני המתלוננים טענות כזב ומרמה ובעודו מתחזה לאחרים.
בנוסף, פעל הנאשם המרכזי במרמה על מנת לקבל לידיו מכשירים טכנולוגיים אשר הוצעו למכירה באתר "מרקט-פלייס", תוך שזייף אסמכתאות על העברות בנקאיות שלא ביצע בפועל. באופן זה, קיבל הנאשם מכשירים בשווי של עשרות אלפי שקלים, מבלי לשלם את התמורה עבורם. כך, ביצע הנאשם המרכזי, בסיועו של אביו, כ-50 מעשי הונאה, בסכום כולל שנאמד בכ-200,000 שקל ותוך פגיעה בעשרות מתלוננים. 
כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, סחיטה באיומים, התחזות, זיוף ומסירת מידע כוזב באמצעות מחשב, לצד עבירות נלוות נוספות. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטים נגדם, נוכח ריבוי נפגעי העבירה ומסוכנותם של הנאשמים לרכושו של ציבור האזרחים בישראל.
בבקשת המעצר, הדגישה הפרקליטות את השיטתיות וההיקף הנרחב של הנפגעים והנפגעים הפוטנציאליים כתוצאה מפעילותם של הנאשמים. כמו כן, ציינה הפרקליטות את החומרה היתרה הגלומה בכך שהעבירות בוצעו באמצעות האינטרנט. תשומת לבכם, קיים איסור פרסום ביחס לפרטי הנאשמים, בשל היותו של הנאשם המרכזי קטין בעת ביצוע העבירות. בכבוד רב ובתקווה לימים טובים ושקטים יותר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משפחה של עבריינים וחוצפנים
    התותח 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחלות ולעקל את כל רכוש המשפחה ולשחררם לחיות ברחוב רק ככה יבינו את מעשהם.
    סגור