דיגיטל וטק

המומחים מזהירים: זוהי ההונאה החדשה שמאיימת על משתמשי X

בדיקה חדשה חשפה כי כמעט לכל חברות התעופה קיימים חשבונות מזויפים המתחזים ללגיטימיים. באמצעות בוטים ומענה מהיר להודעות מצליחים הרמאים להוציא ממשתמשים פרטים אישיים וכסף. כך תוכלו להיזהר ולהימנע מהסכנה
מערכת ice | 
הונאה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
כבר לפני שנה דיווח אתר Wich? על סוג חדש ומתסכל במיוחד של הונאות. מתחזים יצרו חשבונות מזויפים של חברת התעופה איזי ג'ט וגנבו פרטים אישיים ממשתמשים ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). גם חיים אתגר הצטרף לקריאה להיזהר ושיתף גם הוא כי מתחזים יוצרים אתרים מזויפים של חברות התעופה. כעת, נראה כי התופעה התפשטה ועל-פי בדיקת אתר Which? נראה כי השנה כמעט לכל חברת תעופה מרכזית יש חשבון מזויף המנסה לגנוב את פרטיהם של משתמשים תמימים. 
שיטת הפעולה היא פשוטה מאוד. המתחזים עוקבים אחר חשבונות טוויטר רבים, לפעמים באמצעות בוטים, ומוצאים אנשים מתוסכלים שרוצים לדבר עם נציג שירות מחברת התעופה. לאחר שנמצאה המטרה המתחזים יוצרים קשר ומבקשים את הפרטים האישיים, כמו פרטי אשראי, מידע חסוי ועוד בהודעות פרטיות. 
בין החברות להן מצא האתר חשבונות מזויפים הן בריטיש איירוויז, איזי ג'ט, ריינאיר, וויז ועוד. באופן מטריד בדיקה שנערכה חשפה כי חשבונות מזוייפים מגיבים לעיתים מהר יותר מהחשבונות האמתיים של חברות התעופה האמתיות. על-מנת להימנע מהונאות דומות כדאי להימנע משליחת פרטים אישיים רגישים בהודעות פרטיות, לא ללחוץ על לינקים חשודים ולא להוריד אפליקציות לא מוכרות. 
בעבר רק משתמשים מאומתים בטוויטר זכו לוי כחול ליד שם המשתמש, אבל מאז שאילון מאסק רכש את החברה ניתן לרכוש סימן כחול ליד שמך. החשבונות המזוייפים משתמשים במראה הלגיטימי לכאורה על מנת לרמות משתמשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה