דיגיטל וטק

מומחים מזהירים: ה-7 באוקטובר בסייבר יהיה שונה לחלוטין

בכנס מיוחד שהתנהל באוניברסיטת תל-אביב נאמו גורמים שונים בתחום ההגנה והאבטחה על מערכות מידע וטכנולוגיה. מעבר להתייחסות להצלחת השוק הישראלי, אלו דאגות רבות מפני מתקפה עצימה ומתוכננת, שעשויה להשבית גופים לזמן רב. "יכול להיות שזה יהיה מפחיד, אך אם נחשוב על התרחישים מראש, נהיה יותר מוגנים"
מערכת ice |  1
אבטחת מידע וסייבר (צילום pexels, freepik, pixabay)
בכירים רבים בתעשייה הישראלית השתתפו אתמול (שלישי) בכנס שעוסק בהעלאת המוכנות ואתגרי הגנת הסייבר שהתקיים במסגרת CyberWeek שבוע הסייבר בתעשייה הישראלית. האירוע מתקיים באוניברסיטת תל-אביב ומובל על ידי איגוד ההיי-טק  הישראלי בהתאחדות התעשיינים. 
את הכנס פתח אלון במיל' פרופסור יצחק בן ישראל, יו"ר הכנס, מנהל מרכז בלווטניק ICRC באוניברסיטת תל-אביב. בנאומו הציג נתונים מדאיגים. לדבריו אחוז ההצלחה של הסטראפים בישראל הוא רק 4%. למרות נתוני ההצלחה הנמוכים הוא מצביע על תעשייה שמוכרת בהיקף של 13 מיליארד דולר שהוא מייחס לצורך הישראלי לייצא טכנולוגיות. כ-10% מהמכירות בשוק העולמי הן של חברות ישראליות, מתוך 500 יוניקורנים בתחום הסייבר ישראל אחראית על 150. 
בכנס נאם גם גדי פורטנוי, מנכ"ל הרשות הלאומית להגנת הסייבר. פורטנוי התייחס בדבריו לתחום ביטחון הסייבר ולהשפעות של המלחמה הנוכחית על עולם זה. לדבריו, כמות מתקפות הסייבר מאז ה-7 באוקטובר הוכפלה פי 3. הנזק הנגרם ממתקפות אלו מוערך בכ-12 מיליארד שקל בשנה האחרונה. דמות נוספת שנכנסה לזירה היא איראן, שבעבר נמנעה מתקיפות סייבר של בתי חולים, אך כעת מבצעת כאלו בסדרי גודל שונים. פורטנוי הדגיש את החשיבות של מוכנות לאירועי סייבר על מנת למנוע את המתקפות האיראניות וביקש לייצר שכבת הגנה בדומה למערך ההגנה האווירית מפני טילים בסיוע המדינה. 
לדבריו הצטרף חיים מילר, מנהל אבטחת מידע מהרשות הלאומית להגנת הסייבר. מילר אמר כי הארגון בו חבר תרגל והתכונן למתקפות ו-וירוסים שונים. לדבריו, אנחנו עומדים מול מתקפה אפשרית של ה-7 באוקטובר בתחום הסייבר שתראה שונה לחלוטין, בעצימות גבוהה עם תקיפות DDOS שישביתו גופים גדולים לאורך זמן. "יכול להיות שזה יהיה מפחיד, אך אם נחשוב על התרחישים מראש, נהיה יותר מוגנים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קמצנים ועצלנים!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך תסביר לגולשים באינטרנט שחברות הסלולר מצד 1 וחברות הטכנולוגיה מצד שני,כולם מודעים שיש האקרים ברשת ואף 1 לא מפתח אנטי וירוס כדי שבטעות לא יקנו עוד מכשיר על סתם!!!!
    סגור