דיגיטל וטק

מאחורי הקלעים של מרכז המבקרים החדשני של התעשייה האווירית

גל חביב, ראש מנהל הסטודיו בתעשייה האווירית, מספר על הקמת מרכז המבקרים החדשני בארה"ב במטרה "ליצור שואו רום מרשים עבור גורמי ממשל ומקבלי החלטות אמריקניים", כחלק מחזונו של היו"ר עמיר פרץ להרחבת הפעילות בארה"ב. האם נראה מרכז כזה גם בישראל? | ריאיון

רפאל בן זקרי | 
גל חביב במרכז המבקרים החדש (צילום יחצ)
במסגרת הרחבת פעילותה של התעשייה האווירית לישראל בארה"ב, חנכה החברה לאחרונה מרכז מבקרים חדשני בוושינגטון די. סי., הראשון מסוגו בעולם התעשיות הביטחוניות. המרכז החדשני עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כגון מציאות מדומה (VR), מסכי ענק, כיסאות הידראוליים והולוגרמות, כדי לאפשר לאנשי ממשל, צבא וביטחון בארה"ב אינטראקציה עם פתרונות התעשייה האווירית, שרק לאחרונה רשמה את הרבעון החזק בתולדותיה
בשיחה עם גל חביב, ראש מנהל הסטודיו בתעשייה האווירית, אנו נחשפים לחדשנות ולטכנולוגיה המרשימה שמאחורי הקמת המרכז. "יצרנו את המרכז הזה בשביל לייצר שואו רום וחוויית פגישה ללקוחות שלנו, עם הטכנולוגיות הכי מתקדמות שיש היום בשוק. חשוב לציין שהייתה פה דחיפה של יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ, לעשות משהו סופר טכנולוגי, ולשם הלכנו", משתף חביב על החזון שעמד מאחורי המרכז החדש.

גל חביב, ראש מנהלה סטודיו בתעשייה האווירית, במרכז החדש. צילום: יחצ
המרכז מחולק למספר חלקים, כאשר הכניסה מעוצבת באופן מרשים עם מיפוי וידאו של לוגו התעשייה האווירית המשתנה בהתאם לכל אירוע משמעותי בארצות הברית, בין אם זה יום הזיכרון או יום העצמאות. בהמשך, כשנכנסים למתחם התצוגה, "השתמשנו בטכנולוגיה של Unity ו-Unreal, שהוא מנוע משחקים שעובדים איתו בשביל לייצר משחקים ל-Sony Playstation וכדומה, ויצרנו הולוגרמה שבנויה ממסך שקוף שנמצא בתוך קובייה שיוצרת פרספקטיבה, בכדי לתת לצופה חוויה שהמוצר שעומד מולו הוא אמיתי, תלת ממדי", מתאר חביב.
חביב ממשיך להסביר על טכנולוגיית התצוגה החדשנית הזו: "המסך עצמו הוא מסך מגע, זאת אומרת שהלקוח יכול בזמן אמת לסובב, להגדיל, להקטין את המוצר, לראות סרטון ולקבל פרטים על המוצר. יש שם מעל 200 מוצרים של התעשייה האווירית שכמובן עברו התאמה לשוק האמריקאי".
האורחים יכולים לחוות מקרוב ממש את הפיתוחים החדשניים של התעשייה האווירית דרך מוצגים שונים. לדוגמה, אורח יכול לצפות ב-MMR, מכ"ם שהוא חלק מכיפת ברזל, לצפות בסרטון הסבר על המערכת ולהתקרב לרכיבים שלה. "ברגע שהוא עומד מול הקובייה הזאת, המוצר נראה כמוצר תלת ממדי שבאמת נמצא בתוך הקופסה", מציין חביב.
בנוסף לכך, המרכז מאפשר קיום שיחות וידאו קונפרנס בהולוגרמה. "אחד המנהלים שלנו יכול להצטלם בסטודיו בארץ, ולהיות משודר לתוך ההולוגרמה במרכז בארה"ב ולקיים שיחה עם לקוח. בן אדם בגודל מלא המוצג בתוך הקובייה ומדבר עם הלקוח", מתאר חביב.
עוד חידוש מרשים הוא סימולטור תלת-ממדי המשתמש במנוע המשחקים Unreal. יחד עם חברה אירופאית, יצרו בתעשייה האווירית כיסא הידראולי שמתחבר ל-Unreal ויכול לנוע לפי התנועות של הסרט או האינטראקטיב שנבחר. "יצרנו רייד שנותן חוויה של שוטטות בתוך מתקני התעשייה האווירית ועובר על כלל המוצרים, כולל שהייה בשדה ניסוי, בהאנגר של בדק מטוסים, לעמוד ליד מטוס 747 בהסבה או ממש להיות בתוך כלי רכב אוטונומי ולנסוע בתוכו", מספר חביב, ומוסיף: "כל זה מלווה בתנועות של הכיסא עצמו, עם סאונד כמובן, ומייצר עולם וירטואלי מרשים כמו במטא עם משקפי Quest 3".
קהל היעד של המרכז החדשני הוא בעיקר אנשי ממשל וביטחון. "המבקרים שאמורים להיות אלו מקבלי החלטות בממשל האמריקאי, קצינים בכירים ולקוחות שמגיעים לארצות הברית מתערוכות שמתקיימות שם", מסביר חביב. הוא מוסיף כי המרכז מרשים וטכנולוגי מאוד, והתגובות מהמבקרים, בעיקר בפתיחה שנערכה בהשתתפות אנשי ממשל אמריקאים וישראלים, עד כה היו חיוביות מאוד.
במענה לשאלה האם יש תכנון עתידי להקים בישראל מרכז מבקרים דומה, חביב מציין כי "אני מקווה מאוד שיהיה גם בארץ, אבל זו משאלת לב שלי. אני חושב שחשוב שיהיה מרכז מבקרים דומה בארץ לטובת הקהל הישראלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה