דיגיטל וטק

מחקר חדש קובע: רובנו עדיין לא משתמשים בבינה מלאכותית

למרות ההייפ סביב הבינה המלאכותית, מחקר חדש מגלה שרוב האנשים עדיין לא משתמשים באופן קבוע בכלים כמו ChatGPT. המחקר, שבוצע בשש מדינות, מצביע על כך שהטכנולוגיה נתפסת עדיין כנישתית, כאשר רבים משתמשים בה רק לשעשוע וניסוי
רפאל בן זקרי | 
AI Trip Planner (צילום Booking.com)
מרגישים שהבינה המלאכותית משאירה אתכם מאחור? אל דאגה. מחקר חדש ורחב היקף שסקר מעל 12,000 אנשים בשש מדינות שונות מראה שרוב האנשים אינם משתמשים באופן קבוע בכלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT.
תוצאות המחקר, שבוצע על ידי מכון רויטרס ואוניברסיטת אוקספורד ופורסם ב-BBC, מצביעות על כך שההייפ סביב הבינה המלאכותית עדיין לא התפשט לשימוש רחב בקרב הציבור הרחב, למרות שלפעמים נראה שהתחום אומץ באופן רכב בקרב כל האוכלוסיה.
לפי המחקר, בקרב אלה שהשתמשו בכלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT, Google Gemini ו-Microsoft Copilot, רבים הודו כי עשו זאת רק פעם או פעמיים. בארה"ב רק 7% מהנשאלים משתמשים ב-ChatGPT על בסיס יומי, ובבריטניה רק 2%. במקביל, אחוזים ניכרים מהמשיבים כלל לא שמעו על הכלים הללו – 47% בארה"ב ו-42% בבריטניה.
ממצאי המחקר חושפים כי כלי הבינה המלאכותית לא נתפסים עדיין כחלק אינטגרלי מחיי היומיום של רוב האנשים. השימוש העיקרי בכלים אלו הוא לשעשוע וניסוי, כתיבת מיילים, יצירת תמונות וקבלת מידע או ייעוץ. רוב המשתמשים מאמינים כי כלים אלו ישפיעו משמעותית על חיינו בשנים הקרובות, אך כעת הם עדיין נחשבים לכלים נישתיים.
החשש משימוש בכלי הבינה המלאכותית נובע בין היתר מחוסר אמינותם ונוחות השימוש בהם. כלי הבינה המלאכותית כמו ChatGPT עדיין מציבים אזהרות בולטות על נטייתם לטעויות – כך למשל, Gemini של גוגל עלול לספק מידע לא מדויק או אפילו פוגעני, ואפילו תוצאות חיפוש מוזרות מאוד. מהסיבה הזו, חלק מהמשתמשים פונים לאימות מידע ממקורות נוספים.
המחקר מגיע ברקע שלל מחקרים ודו"חות המצביעים על ביקוש גבוה יותר לעובדים השולטים בכלי בינה מלאכותית, ועל רצון המעסיקים לשלם משכורת גבוהה יותר לעובדים מהסוג הזה. אולם בעוד שרוב הציבור לא משתמש בכלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT באופן קבוע, הטכנולוגיה מתפשטת ומתחילה להשתלב במוצרים קיימים, כאשר בקרוב צפוי אימוץ נרחב יותר של הטכנולוגיה, בעיקר הודות להצטרפות של ענקית הטכנולוגיה אפל למגרש המשחקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה