תרבות ופנאי

כלי השיווק האפקטיבי: כך הפכו הפודקאסטים לגביע הקדוש של החברות העסקיות

על רקע הקשיים השיווקיים והכלכליים איתם מתמודדים בעלי עסקים רבים בתקופה הנוכחית, נמצא כי הכלי השיווקי היעיל ביותר עבורם הוא הפודקאסט

אור אליעז | 
האזנה (צילום unsplash)
מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" לפני כ-3 חודשים, רבים מבעלי העסקים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים תקשורתיים ועסקיים חדשים - כאלה שלא חשבו לעצמם שיתמודדו איתם לפני ה-7 באוקטובר. 
הירידה שחלה בחודשיים הראשונים של המלחמה בהכנסות ובעבודה חייבה את בעלי העסקים לייצר שיווק יצירתי ואיכותי, מותאם למצב, שיאפשר לייצר מכירות על אף הקשיים הכלכליים ויאפשר לעסק לצאת מהבוץ אל מול ההתחייבויות, המשכורות והעובדים שממשיכים לדפוק כמו שעון.
בשוק בו הכסף הפנוי לשיווק מצטמצם ובאופן אבסורדי, הצורך לייצר מכירות מהירות גדל - רבים רואים את הפודקאסט ככלי השיווק האפקטיבי, המשתלם והטוב ביותר כדי לקדם את העסק שלהם.
מדוע זה המצב?
ראשית, פודקאסט מאפשר תקשורת יעילה וזולה יחסית עם קהל יעד רחב. פודקאסט איכותי המיועד מראש לקהל שרוכש את השירות יכול להגיע לאלפי מאזינים ברחבי הארץ והעולם תוך זמן קצר. 
שנית, פורמט הפודקאסט מאפשר גמישות מירבית.  מצד אחד, שידור אודיו שניתן לקחת לכל מקום, להאזין בנסיעה ברכב, בזמן אימון הכושר או בהליכה בפארק, ולכן הופך את הזמן הפנוי לזמן בעל ערך.
מהצד השני, השימוש הרווח בצילום וידאו בפודקאסט יכול לייצר רובד נוסף של שיווק - באמצעות יוטיוב, מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם (שני רק לגוגל) או באמצעות חיתוך סרטונים קצרים ושימוש בהם ברשתות החברתיות המשוועות לקטעי וידאו קצרים ומעניינים.
חשיבותו של הקשר האנושי רק מתעצמת בתקופות קשות אלה. בתקופה בה הכל נראה כאוטי, יש חשיבות לקול סמכותי ומנהיגותי שנותן ידע ומידע מהימנים. רכישה היא מקום אמוציונלי ברוב הפעמים, ואנשים רוצים לרכוש מאנשים שהם מתחברים אליהם. פודקאסט הוא פלטפורמה מעולה לייצר את הקשר הזה.
בנוסף, רבים מהחברות החליטו לעשות שימוש בפודקאסט שלהם כדי להציע תמיכה וחיבור עם קהל לקוחותיהם, גם אם זה לא בהכרח בתחום עיסוקם - זוג מתווכי נדל״ן שמקליטים פודקאסט בנושא אירחו פסיכולוגית והוסיפו לעצמם ערך מוסף ותוכן מעניין.
חברת משאבי אנוש אירחה את יועצי החברה לשיחה על ניהול עסק ומלחמה והרשימה עוד ארוכה. בסופו של דבר מה שיקבע זה התוכן והאיכות על מנת שאלו ייתנו ערך מוסף ויעלו את הנחשקות של המותג.
אם העסק נסגר בעת הזו או ששעות פעילותו הצטמצמו, פודקאסט טוב יכול לתת את כל המידע החסר ולעדכן על הנעשה בעסק בשעת מלחמה. עדכנו בפרקים על השינויים בעסק שלכם, על האופן בו אתם מתמודדים עם תפעול העסק בשעת מלחמה - תתנו מידע וערך איכותיים ותקרבו אליכם את הלקוחות שלכם.
לסיכום, אני מאמין שפודקאסט הוא הכלי האידיאלי לכל עסק המעוניין לשמור על קשר רציף עם לקוחותיו ולמתג את עצמו בצורה איכותית גם בימי מלחמה. הטכנולוגיה פשוטה וזמינה, העלויות נמוכות, והתועלת גבוהה ביותר. שימוש בפודקאסט כחלק מחגורת כלי העבודה שלנו כמשווקים דיגיטליים בימים אלו יכולה להיות אפקטיבית ביותר.

אור אליעז. קרדיט: יח"צ 
הכותב הוא אור אליעז – בעלים של PROCAST – בית הפודקאסטים הגדול בישראל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה