תרבות ופנאי

האחים וורנר חוגגים בעקבות השביתה ומציגים דו"ח מעודד

המו"מ לסיום השביתה ההיסטורית בהוליווד צפוי להתחדש הבוקר, בינתיים יש מי שנראה כי השביתה דווקא סייעה להם לא מעט
שירה יום טוב | 
אולפני האחים וורנר (צילום גטי אימג'ז)
מנכ"ל האחים וורנר, דיוויד זסלב, דוחף לפתרון וסיום השביתה ההיסטורית בהוליווד תוך שהוא חשף ל"טיימס", כי הפסקת העבודה חסכה לחברה כ-100 מיליון דולר ברבעון האחרון.
"כולנו צריכים להילחם כדי שזה ייפתר", אמר זסלב לאנליסטים בשיחה ביום חמישי. "אנחנו במים לא ידועים... מקווים לחזור בקרוב לחדר המשא ומתן".
ההערות של זסלב מגיעות רגע אחרי הדיווחים המוקדמים יותר השבוע, לפיהם המו"מ צפוי להתחדש מחר (שישי) לאחר שהאולפנים הגדולים בהוליווד פנו לאיגוד התסריטאים בבקשה לשוב לשולחן הדיונים.
איגוד השחקנים בהוליווד הצטרפו בחודש שעבר לתסריטאים על קו הבחירות, והשביתו את הפקת הטלוויזיה והסרטים בשביתה המשותפת הראשונה מזה יותר משישה עשורים. בזמן שזסלב פנה להסכם, החברה שלו גם חשפה שההשבתה ההיסטורית בהוליווד סייעה להוזיל את העלויות בטווח הקצר.
Warner Bros Discovery חסך כ-100 מיליון דולר בגלל השביתה במהלך שלושת החודשים עד סוף יוני, וסייע לחברה לצמצם את ההפסדים שלה ולחזק את ערימת המזומנים שלה.
החברה, שבבעלותה HBO, אולפן הסרטים של האחים וורנר ו-CNN, דיווחה על הפסד רבעוני של 1.2 מיליארד דולר, ירידה מ-3.4 מיליארד דולר לפני שנה. על בסיס מטבעות קבועים, ההכנסות ירדו ב-4% לעומת שנה שעברה, ל-10.4 מיליארד דולר.
כאשר הפדרל ריזרב העלה את הריבית בשנה האחרונה, וול סטריט הפכה לספקנית לגבי מהפכת הסטרימינג מכוונת הצמיחה של הוליווד ומתמקדת ברווחים כך שרוב חברות הבידור הגדולות מפסידות כסף מעסקי הסטרימינג שלהן, שדורשים השקעות כבדות.
זסלב ומנהל הכספים הראשי שלו, גונאר ווידנפלס, הודיעו על אסטרטגיית צנע בתחילת השנה, ויחד עם זה וורנר אומרת שיחידת הסטרימינג "מקס" שלה תהיה רווחית בארה"ב השנה.
וידנפלס אמר שהוא "גאה להפליא" בתוצאות הכספיות של הרבעון השני, מכיוון ש"התמקדות במזומנים הופכת לניכרת ברחבי החברה". וורנר "מתמקדת בצמיחה רווחית בניגוד לרדוף אחרי מנויים בכל מחיר", אמר זסלב.
הקבוצה דיווחה על תזרים מזומנים חופשי של 1.7 מיליארד דולר ברבעון יוני, וצופה מספר דומה לרבעון עד סוף ספטמבר - בעזרת השביתה והצלחתו של ברבי, סרט האחים וורנר שהרוויח יותר מ-800 מיליון דולר בקופותהקולנוע מאז הצגת הבכורה בארה"ב לפני שבועות ספורים. 
לחטיבת הסטרימינג של וורנר, שתכלול את להיטי HBO כמו Succession ו-The Last of Us, הייתה הפסד מתואם לפני ריבית, מס, פחת והפחתות של שלושה מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, קטן יותר מההפסד של 518 מיליון דולר שנה קודם לכן.
למרות שמספר מנויי הסטרימינג ירד ב-1.8 מיליון מסוף מרץ ל-95.8 מיליון, הכנסות החטיבה זינקו יותר מהצפוי לעומת שנה קודם לכן ל-2.7 מיליארד דולר. וורנר הודיעה ביום חמישי על הצעת רכש חוב בהיקף של עד 2.7 מיליארד דולר. החוב של החברה עמד בסוף יוני על 47.8 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה