תרבות ופנאי

כאן מסתבך: "הידיעה שעלתה היא שגויה ומטעה"

תוכנית הבוקר "גם כן תרבות" ששודרה הבוקר, סופגת ביקורת לאחר שפרסמה ידיעה נגד פסטיבל הקולנוע שצפוי להתחיל בהמשך החודש בירושלים
מערכת ice | 
תאגיד השידור כאן 11 (צילום shutterstock)
הבוקר בתוכנית "גם כן תרבות", דווח כי שר התרבות והספורט מיקי זוהר לא הוזמן לטקס פתיחת פסטיבל הקולנוע בירושלים שמתקיים השנה בפעם ה-40. לפי הדיווח, זוהר לא הוזמן לאחר שמנהל הפטסיבל רוני מהדב לוין מסר בראיון לגואל פינטו כי, "אנחנו נהנה ממעמד נשיא המדינה, אבל לא צפויים פוליטיקאים ישראלים. לא ניכנס למי הוזמן או מי לא, אנחנו עם טקס שהוא יותר אומנותי השנה".
אלא שמארגני הפסטיבל נטען אחרת, ובתגובה לפרסום נאמר כי "מטעם הפסטיבל נשלחה ב-15.5 הזמנה לשר התרבות, חבר הכנסת מר מיקי זוהר, ולשכת השר אישרה את קבלתה. הידיעה שעלתה ב'כאן' היא שגויה ומטעה".


הפסטיבל צפוי לפתוח את שעריו ב-13 ביולי ויתקיים במשך עשרה ימים, עד ל-23 ביולי. אירוע הפתיחה המרכזי ייערך בבריכת הסולטן עם הקרנת הבכורה של "גולדה", סרטו של זוכה האוסקר גיא נתיב בכיכובה של זוכת האוסקר הלן מירן.

בפסטיבל יוקרנו הזוכים בשלושת הפרסים המרכזיים בפסטיבל קאן: "אנטומיה של נפילה" של הבמאית ז׳וסטין טרייה שקטף את דקל הזהב, ינעל את הפסטיבל, ולצדו יוקרנו גם הזוכה הגדול של תחרות "מבט מסוים", "איך לעשות סקס", וכן הזוכה בפרס מצלמת הזהב, "בתוך פקעת הזהב". כמו כןף יוקרנו הסרטים שזכו בפרסים הגדולים של פסטיבלי טורונטו ("ילד אורז"), סאנדנס ("אלף ואחד") וברלין.
 


התוכנית הבין-לאומית של הפסטיבל כוללת יותר ממאה סרטים באורך מלא - סרטים עלילתיים, תיעודיים וניסיוניים, המוקרנים בשורה של מסגרות. התוכנית המלאה תהיה זמינה באתר הפסטיבל ביום חמישי (29 ביוני) ומכירת הכרטיסים תחל ביום שישי (30 ביוני).

צילום: מתוך "אנטומיה של נפילה"

התוכנית כוללת סרטים בולטים רבים מהשנה החולפת, ובהם זוכים גדולים של הפסטיבלים הבין-לאומיים הבולטים בעולם כמו ברלין, קאן, ונציה וסאנדנס. הסרטים יוקרנו בארבעת האולמות של סינמטק ירושלים, בקולנוע לב סמדר, באולם הקולנוע החדש והמשובח במוזיאון הסובלנות ובמוקדים נוספים ברחבי העיר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה