תרבות ופנאי

עצוב: הקומיקאי האהוב הלך לעולמו בגיל 89

בארי המפריז, שחתום על דמות הדיווה האייקונית דיים עדנה, מת היום (שבת) בגיל 89. המפריז אושפז בבית החולים בעקבות סיבוכים לאחר שהחליף מפרק ירך בפברואר האחרון
מערכת ice | 
דיים עדנה (צילום ויקיפדיה)
בארי האמפריז, השחקן הקומי זוכה פרס הטוני מאחורי הדיווה הסנובית דיים עדנה, מת היום (שבת) בבית החולים בסידני, אוסטרליה. השחקן בן ה-89 אושפז בעקבות סיבוכים בעקבות החלפת מפרק ירך בפברואר.
"הוא היה עצמו לגמרי עד הסוף, מעולם לא איבד את שכלו המבריק, את שנינותו הייחודית ואת נדיבות הרוח שלו", מסרה המשפחה בהצהרה. "עם יותר מ-70 שנה על הבמה, הוא היה בדרן עד היסוד שלו, הסתובב עד השנה האחרונה לחייו ותכנן עוד הופעות שלמרבה הצער לעולם לא יהיו".
דמותה של דיים עדנה הופיעה לראשונה על הבמה בשנת 1955 במלבורן, מולדתו של המפריז, בתום גברת נורם אווראג'. הדמות נועדה לשקף אינרציה פרברית לאחר המלחמה ותפלות תרבותית שהמפריז מצא מחניקה והוא ציפה שהתפקיד יחזיק מעמד שבוע.
המפריז עבר ללונדון ב-1959 והחל להופיע בהפקות של ווסט אנד, במקביל להופעות תכופות באוסטרליה להצגות יחיד. הוא יצר את התפקיד של מר סוורברי בהפקה הלונדונית המקורית של "אוליבר!", המחזמר המבוסס על "אוליבר טוויסט" של דיקנס.
ב-1972 חזרה עדנה בתור "דודה עדנה" בסרט "הרפתקאותיו של בארי מקנזי", שפתח מדמות קומיקס שהמפריז שותף ליצירתה כמה שנים קודם לכן.
בתור דיים עדנה, האפריז גם כתב כמה ספרים, כולל אוטוביוגרפיה, "החיים המדהימים שלי", והופיע בעוד כמה סרטים ותוכניות טלוויזיה. בשנת 2000, הוא זכה בפרס טוני על המופע שלו בברודווי: "דיים עדנה: מסע ההופעות המלכותי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה