תרבות ופנאי

המסך יורד על ברודוויי: "פנטום האופרה" יעלה הערב בפעם האחרונה

היסטוריה היום על הבמה המפורסמת בעולם: המחזמר "פנטום האופרה" יעלה היום בפעם האחרונה על במת ברודויי, לאחר שרץ לא פחות מ-35 שנה ברציפות
מערכת ice | 
פנטום האופרה (צילום יוטיוב The Phantom of the Opera)
היום היסטוריה תתרחש על במת ברודוויי: לאחר שדווח כי בספטמבר כי המחזמר האייקוני "פנטום האופרה" יעלה בפעם האחרונה בשנת 2023, הרגע המכריע הגיע. המופע האחרון של המחזמר יעלה היום בניו־יורק לאחר 35 שנים על הבמה המפורסמת בעולם.
המחזמר האייקוני, פרי עטו של הגאון המוזיקלי אנדרו לויד וובר, הוא המחזמר שרץ הכי הרבה שנים על במת ברודוויי, אך עוד לפני פרוץ המגפה הוא כבר התחיל להפסיד כסף, ולא הביא את הקהל לאולמות. למרות זאת, הוא מתהדר בנתונים מרשימים למדי; המחזמר עלה לראשונה לבמות בשנת 1988 ומאז הוצג על הבמה כ-14 אלף פעמים, לעיני כ-20 מיליון צופים. המחזמר הכניס לקופות התיאטרון יותר מ-1.3 מיליארד דולר.
כ-6.5 אלף אנשי צוות גויסו כדי להרים מדי יום את המופע המטורף, ובהם 400 שחקנים, ו-125 נגנים. בין כל אלו נמצאים שחקנים ונגנים שלוקחים חלק בהפקה עוד מהימים הראשונים שלה, מה שהופך אותה להרבה יותר מרק עבודה, אלא גם למשפחה השנייה שלהם.
בהודעה המקורית, שציערה לא מעט מעריצים, נאמר כי ההופעה האחרונה תיערך בפברואר 2023, אך לאור הביקוש העצום לכרטיסים המועדים הוארכו וכאמור ההפקה תיגמר רשמית היום, באמצע אפריל. שימו לב כי ייתכן ותוכלו עדיין ליהנות מהמופע על במת הווסט אנד בלונדון. 
המשיכה של עלילת המחזה מובנת: גבר מעוות בפניו מנסה לזכות באהבתה של צעירה, זמרת מוכשרת, שמעריכה את הכישרון שלו, בעוד שהשאר לא מקבלים אותו ואף מפחדים ממנו. את כל זה מלווה המוזיקה האייקונית של לויד וובר שהפכה למוכרת כבר יותר משלושה עשורים. לאחר מספר שנים לויד וובר אף כתב מחזמר המשך שזכה למעט מאוד הצלחה, ירד במהרה מהבמות וכיום הוא לא מוכר אפילו לנתח גדול מהמעריצים של המחזמר המקורי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה