תרבות ופנאי

ליאו מסי לא לבד: ארגנטינה זכתה בתואר יוקרתי נוסף

כנראה שההצלחה מדבקת. פחות מחודש לאחר שנבחרת הכדורגל של ארגנטינה זכתה במונדיאל, גם הסרט "ארגנטינה, 1985" שייצג את המדינה בטקס גלובוס הזהב היוקרתי זכה בפרס סרט הקולנוע הטוב ביותר בשפה שאינה אנגלית
מערכת ice | 
ליאו מסי (צילום אינסטגרם/ ליאו מסי)
פרס גלובוס הזהב לסרט הקולנוע הטוב ביותר בשפה שאינה אנגלית הוענק לסרט "ארגנטינה, 1985". מדובר בהפתעה לאחר שהסרט ההודי "RRR" היה הפייבוריט לזכייה.
הסרט של אולפני אמזון, בבימויו של סנטיאגו מיטרה, גבר על כמה מהסרטים המוערכים ביותר של השנה וכבשו את העולם, כולל הלהיט ההודי של “RRR”, שזכה לשיר הטוב ביותר מוקדם יותר בערב; המותחן הרומנטי של צ'אן-ווק "Decision to Leave"; סרט מלחמה גרמני "All Quiet on the Western Front"; וסיפור ההתבגרות הבלגי "Close".

כאשר "ארגנטינה: 1985" הוקרן בבכורה בפסטיבל ונציה 2022, הביקורת שיבחה את הביוגרפיה העוקבת אחר משפט החונטות משנת 1085 דרך עדשה בלתי צפויה ועם אלמנטים הומוריסטיים.
לפי הביקורת, "הבמאי מיטר מרים את המסך ברגע בתולדות מדינתו שבו יש רק שביב של אפשרות לעשות סוף לדיקטטורה הצבאית שפעלה בין השנים 1976 ל-1983, שעינתה, חטפה והטלה אימה על כי מי שאיים את השלטון, לתפיסתם. מיטר מציג את ההגדרה העצמית כתלויה באיזה סוג של משפט יחוו תשעת הגנרלים ששלטו בממשל הצבאי".
אמזון הוציאה את הסרט לאקרנים בבתי הקולנוע בחודש ספטמבר והינו זמין ב-Prime Video החל מאוקטובר. הסרט נבחר לייצג את ארגנטינה גם בטקס האוסקר ה-95 והן לסרט האיברו-אמריקאי הטוב ביותר בטקסי פרסי גויה ה-37.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה