תרבות ופנאי

יורשיו של לאונרד כהן זועמים: נפל קורבן לעוקץ לפני מותו

לאחר שיורשיו של דיוויד בואי עשו את הצעד שייתן להם ראש שקט וכסף ביד, גם יורשיו של יוצר 'הללויה' מכרו את קטלוג שיריו הנדיר לקרן 'היפנוזיס', אך מנגד הם טוענים כי אביהם נפל קורבן לעוקץ מצד עורך דינו
מערכת ice | 
לאונרד כהן (צילום ויקיפדיה)
חברת ההפקות Hipgnosis Song Management הודיעה על רכישת הקטלוג של האמן והמלחין היהודי-קנדי האגדי, לאונרד כהן. Hipgnosis רכשה את הבעלות על כל 278 השירים שכתב לאונרד כהן בחייו. מתוך 278 היצירות הללו, 127 שירים הם מתוך הקטלוג Stranger Music של לאונרד כהן, שעבורו רכשה Hipgnosis את חלקו של הכותב בתמלוגים. אלא שזה לא סוף הסיפור ונראה שילדיו זועמים בגלל סיבה אחרת והיא עורך דינו.
ילדיו של לאונרד כהן נמצאים במחלוקת עם עורך דינו של כהן על השליטה בנכסיו של הזמר הקנדי המנוח, לפי ה-NY Post. אדם כהן ולורקה כהן נאבקים על הסרתו של עורך הדין רוברט קורי כנאמן לקרן המשפחתית לאונרד כהן במשך יותר משנה בבית המשפט העליון בלוס אנג'לס. לפני מותו, לאונרד כהן מינה את קורי לפקח על האחוזה ולטפל בתמלוגים. כהן נפטר ב-2016.
הנאמנות מחזיקה כיום בנכסים רבים, כולל תמלוגים של מיליוני דולרים עבור המוזיקה, השירה, הרומנים והתמונות של כהן, כמו גם 243 מחברות יומן, לפי הפוסט. במסמך של בית משפט נכתב כי כהן "הבין בימיו המתמעטים שעשה שגיאה חמורה בכך שאיפשר לקורי להחדיר את עצמו לענייניו של לאונרד ולהשתלט על כמעט כל היבט של הכספים והמורשת של לאונרד".
כידוע, מכירת קטלוג שירים של זמרים הפך לדבר שבשגרה בשנים האחרונות, ולאחר מספר מכירות של זמרים עוד בחייהם, כמו בוב דילן, ברוס ספרינגסטין, פול סיימון ועוד, גם יורשיהם של זמרים שאינם עוד מכרו את הקטלוג שלהם, ועשו זאת לאחרונה גם יורשיו של דיוויד בואי, שבינואר האחרון  מכרו את קטלוג השירים שלו לחברת וורנר, תמורת סכום של יותר מ-250 מיליון דולר. הקטלוג המיתולוגי כולל 26 אלבומים המקיפים שישה עשורים של יצירה.

 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה