תרבות ופנאי

הקומיקאי הגדול בעולם מופיע הערב, למה מאות דורשים לבטלו?

קרוב ל-500 אנשים בעיר סנטה רוזה בקליפורניה כבר חתמו על הקריאה לבטל את ההופעות של דייב שאפל, מהקומיקאים המצליחים והאהובים בארצות הברית ובעולם. בשבוע שעבר בוטלה הופעה שלו במיניאפוליס. מה חטאו של שאפל? ובכן, הקומיקאי החצוף הזה מעז לספר בדיחות (ועוד על LGBTQ). אלפים רבים קנו כרטיסים
מערכת ice |  1
הקומיקאי דייב שאפל
כשאחד הקומיקאים הגדולים בעולם בחצי היובל האחרון מגיע לעיר, הרוב הגדול ינהר באלפיו לקופות הכרטיסים, אבל יהיו גם כמה שינסו להרוס את הכיף לכל האחרים. 
דייב שאפל (Dave Chappelle) אף פעם לא נכנע לתכתיבי הפוליטיקלי קורקט. הרי זה תפקידם של קומיקאים. פעם זה היה ברור, ובימים אלה של משטרת המחשבות והביטולים, שאפל כבר מספיק גדול וחזק כדי פשוט לשים פס על כל האקטיביסטים המצקצקים.
אבל הם בהחלט ממשיכים לנסות לבטל אותו, תרתי משמע: שאפל אמור לקיים הערב (רביעי) מופע קומדיה בסנטה רוזה, עיר קטנה בפרברי סן פרנסיסקו. המופע אמור להתקיים כסדרו, אבל כראוי לקליפורניה המטורללת, קרוב ל-500 אנשים כבר חתמו על עצומה בדרישה שהמופע שלו יבוטל. לשאפל מתוכננות 4 הופעות בימים הקרובים במרכז לאמנויות לותר ברבנק בעיירה.
בעצומה נכתב בין השאר: "על ידי מתן הבמה לאפליה, מרכז לותר ברבנק שולח מסר לכל מחוז סונומה שדעות קדומות, שפה מזיקה וסטריאוטיפים הם סיבה לצחוק ולחגיגה".
יוצרת העצומה, ג'וי אנדרסון, הצהירה שמכיוון שהמקום הוא מלכ"ר ומתיימר לעמוד על אחדות וגיוון, אסור לו לארח את שאפל כתגובת נגד להערותיו בנושאי LGBTQ (להטב"ק) ובמיוחד על קהילת הטרנסג'נדרים. לדוגמה, ש'אפל אמר שהוא משתייך ל"צוות TERF", שפירושו "פמיניסט רדיקלי טרנס-הדרה", כלומר פמיניסטיות שדוחות את הקביעה שנשים טרנסיות הן נשים.
במכתב פתוח כתבו עוד מארגני העצומה (מארגון TransLife Sonoma County) לבעלי אולם ההופעות: "אנו מאוכזבים מאוד מכך שקיבלתם את ההחלטה לקבל את שאפל בזרועות פתוחות למרות העובדה שהטרנספוביה שלו זכתה לפרסום רב בתקשורת במשך שנים רבות. זה עומד בסתירה ישירה למחויבות שלכם להפוך את האמנויות למגוונות, שוויוניות ומכילות יותר". 
בשבוע שעבר זעקות הביטול נשמעו במיניאפוליס, שם בוטל מופע של שאפל ביום המופע עצמו. בסנטה רוזה בינתיים לא נראה שיהיה ביטול; לפי הדיווחים, אלפים קנו כרטיסים לארבעת המופעים של שאפל בסנטה רוזה - יותר מ-6,000 כרטיסים נמכרו בשמונה שעות.
המופע של שאפל הערב מתחיל ב-19:00. והוא אמור להופיע שתי הופעות ביום רביעי בערב ואחד ביום חמישי.
לדבריהם, מארגני העצומה לא קיבלו עדיין תגובה מבעלי המקום.. המרכז לאמנויות לותר ברבנק פרסם בעיתונות הודעה שבה נכתב בין השאר: "לאמנויות ולבידור יש היסטוריה ארוכה של היותם שנויים במחלוקת. גיוון, שוויון והכלה מאפשרים קולות ודעות שונות".
בכל הנוגע לעניין שאפל, הצוות "דן תוך התחשבות במחלוקת, במגוון הדעות, באחריותנו לקהילה, והיכן מתחילה ונגמרת הצנזורה. רבים מחברי הצוות, המייצגים את המגוון של הקהילה, צפו ב[ספיישל של נטפליקס] 'The Closer' ובחומר אחר של האמן כדי להבין את ההקשר. בסופו של דבר, קבענו שזה לא תפקידנו לצנזר, במיוחד מארגון שמשכיר את המתקן שלנו וכזה שמספק אמנים מגוונים כמו הקולות של וונדה סייקס, רנדי ריינבו, טרבור נואה וג'ון אוליבר לקהילה שלנו. החלטה זו לא התקבלה בקלות ראש".
"אנו מצפים להמשיך בשיחה כיצד נוכל להמשיך לתמוך בקהילת ה-LGBTQIA+ שלנו ולספק במה לקולם להישמע", מסכמת ההצהרה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אמרתי לכם
    אני 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כצפוי, אנשי "הקהילה" שהתלוננו על קיפוח זכויות ואי שוויון, מתגלים כצרי האופקים, סותמי הפיות, אלימים כלפי כל מי שמעיז להעיר "הערות" כלפי הם וככל שמתיחסים אליהם כאחד האדם, כך הם מתגלים כציבור אלים ומדכא, מצטיין בחוסר סובלנות כלפי כל היתר.
    סגור