תרבות ופנאי

שיר השנה של ice תשפ"ד: זה הלהיט שעקף את כולם | הרשימה המלאה

המוזיקה הישראלית עברה תהפוכות בשנה של המלחמה: ממצעדי שירים מלאים בפופ קליל ומקפיץ הפלייליסטים התמלאו בשירים מרגשים על געגועים וזיכרון. זה שיר השנה של אתר ice וזו הרשימה המלאה
שירי השנה (צילום shutterstock)
מדינת ישראל חוותה טראומה ב-7 באוקטובר ובשביל להרים את המורל התגייסו אומני ישראל לשמח את החיילים, הפצועים והמפונים. לא היה אומן או מוזיקאי ישראלי שלא הושפע ביצירותיו מהטבח הנורא שהתרחש בחג שמחת תורה, וגרם לפרץ של יצירה ישראלית ציונית.
בתחילת המלחמה נדחקו הצידה שירי הפופ המקפיצים לטובת בלדות מרגשות ועצובות, ובהמשך השנה הייתה הרגשה של התאוששות ותחנות הרדיו החלו להשמיע גם להיטי פופ רגילים.
1. ״Hurricane״ - עדן גולן
מעל כולם ניצב לו השיר שריגש מדינה שלמה בתחרות האירוויזיון, "Hurricane" של עדן גולן. למרות החרם שהמשלחת הישראלית עברה מצד מדינות רבות בתחרות, עדן גולן לא נתנה לקריאות הבוז להפריע לה לבצע את השיר המרגש לזכרם של קורבנות הנובה והטבח ב-7 באוקטובר. זאת הבחירה שלנו לשיר השנה של אתר ice.
עדן גולן והמשלחת הישראלית היו מנודים על ידי רוב צוות השופטים האירופאי, כאשר מדינות בודדות הסכימו להביע בישראל תמיכה בפומבי. על אפם ועל חמתם הצליחה המשלחת הישראלית לחזור הביתה עם הישג: להגיע למקום ה-5 הגבוה והמכובד ביותר. בשנה שבה העולם מחרים אומנים ומוזיקאים ישראלים, הוכיח הקהל בבית כי ישראל נמצאת בלב שלהם. אחרי סאגת שינוי המילים ופסילת השיר המקורי, מצאה המשלחת הישראלית דרך להשתתף בתחרות הבינלאומית, שהפכה לסיפור דיפלומטי ברגע שגם הנשיא התערב.
בתחילה היה חשש שישראל לא תשתתף, אך לאחר שינוי במילים וצילום הקליפ מחדש הצליחו עדן גולן וחברי המשלחת להגיע לתוצאה מרגשת לא פחות מאשר בגרסה המקורית של "אוקטובר ריין". עדן גולן והמשלחת הישראלית לאירוויזיון כבשו בסערה את אירופה, ולכן בחרנו ב"Hurricane" לשיר השנה.
 
2. ״עם ישראל חי״ - אייל גולן
השיר של אייל גולן יצא בדיוק בזמן. כשבועיים לאחר הטבח המזעזע ב-7 באוקטובר ובתחילת המלחמה היה זקוק עם ישראל לשיר שיעודד את רוחו וירים את מורל החיילים ועל זה בדיוק מדבר "עם ישראל חי". 
עם ישראל חי הפך לאחד מלהיטיו הגדולים של אייל גולן בכל הזמנים ואף זכה לתמיכה מכל הקהילות היהודיות ברחבי העולם שאימצו את השיר כהמנון לחיזוק הפנימי בעם היהודי. את השיר יצרו המוזיקאים אופיר כהן ואבי אוחיון ועל ההפקה המוזיקלית אחראים אופיר כהן ושמעון יחי. תחנות הרדיו אימצו את השיר הזה במהירות והוא הפך לקונצנזוס בקרב כל הקהלים בישראל. לאט לאט הוא הפך לשיר המואזן והמושמע בפלטפורמות רבות בתקשורת. גם ברשתות החברתיות הוא הפך ללהיט ענקי. 
 
3. ״לצאת מדיכאון״ – יגל אושרי
זאת הייתה השנה של יגל אושרי. השיר שלו "לצאת מדיכאון" שנכתב עוד לפני המלחמה, כאילו מילותיו נכתבו על הכאב שחווינו אחרי ה-7 באוקטובר. 
נדמה שבחושך הגדול שמדינת ישראל חוותה ב-7 באוקטובר היינו זקוקים למישהו שיאמר לנו שבסוף יהיה כוכב קטן שיאיר לנו את הדרך הביתה. תמיד הכי חשוך לפני הזריחה ואז מגיע האור הגדול שלה, אור של תקווה. שירו של אושרי כיכב בסרטוני טיקטוק רבים בהם ראו חיילים חוזרים הביתה משדה הקרב לפגוש את המשפחה שלהם. 
בצל מלחמת חרבות ברזל, זכה השיר לעלייה בהשמעות בסטרימינג ובתחנות הרדיו והפך לאחד השירים המזוהים עם המלחמה.
 
4. ״פחד אלוהים״ - כפיר צפריר
כפיר צפריר פרץ לראשונה לתודעה ב"הכוכב הבא" כשביצע שיר ראפ שכתב באודישן שלו והימם את השופטים. לאחר מכן הוא הוציא את "פחד אלוהים" אך השיר היה ללהיט רדום ורק בנובמבר 2023, כ-9 חודשים לאחר צאתו, זכה לוויראליות בטיקטוק ולהשמעות רבות בסטרימינג.
כמו יגל אושרי, בזכות הרשתות החברתיות צפריר זכה להיכנס להיכל התהילה של אחד מהלהיטים של תקופת מלחמת חרבות ברזל. השיר "פחד אלוהים" כיכב בסטורי של קים קרדשיאן מול 364 מיליון העוקבים שלה. כולנו התרגשנו שאחת מהנשים המפורסמות בעולם היום שיתפה שיר ישראלי.
 
5. ״תרקדי״ - אושר כהן
את השיר "תרקדי" כתבו אושר כהן ונדב "נאבי" אהרוני על הטבח במסיבת הטבע ליד רעים, שבוצע במסגרת מתקפת הפתע על ישראל על ידי חמאס ב-7 באוקטובר 2023 לדברי כהן, השיר ”מוקדש לאחיותיי ואחיי שנרצחו בדם קר.
"לאחיותיי ואחיי שנשרפו בעודם חיים ונשמו את ריחו של המוות. לאחיותיי ואחיי שנלקחו בשבי ומחכים שנשיב אותם הביתה. השיר הזה מוקדש לאחיותיי ואחיי ששרדו את התופת אך לא את המציאות שאחרי. לאחיותיי ואחיי שעדיין נלחמים על הבית”.
אירוע הטבח בפסטיבל הנובה הפך לפיגוע הטרור הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל ומהגדולים בהיסטוריה האנושית, ומוזיקאים רבים בחרו להנציח אותו בשירים או ביצירות מוזיקליות אחרות. אך שירו של כהן "תרקדי" הפך למחווה מרגשת ביותר עבורם.
הקליפ הוויזואלי של השיר פורסם ב-1 בנובמבר 2023, לצד הסינגל עצמו. בקליפ מופיעים שמות נרצחי הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר.
 
מלבד חמשת הגדולים אלו שאר השירים הגדולים של השנה:

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה