תרבות ופנאי

מירי רגב הודיעה: כתבת חדשות 13 תנחה את הטקס ב-7 באוקטובר

על רקע הסערה הציבורית, השרה מירי רגב הודיעה כי חן זנדר, אורין גנץ זך, שמעון אטיאס, רותי גרינגליק ווביודן פירט ינחו את הטס שייערך באופקים ללא קהל ויוקלט מראש. רגב מסרה: זו העת להתאחד"
מערכת ice |  6
מירי רגב (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
השרה מירי רגב, הממונה על הטקס הממלכתי לציון שנה לטבח הנורא בשבעה באוקטובר, הודיעה היום (חמישי) כי מנחי הטקס הממלכתי לציון שנה לטבח בשבעה באוקטובר ולמלחמת "חרבות ברזל" הם כתבת חדשות 13, חן זנדר, ששכלה את אחותה הקטנה, נועה זנדר ז"ל, בטבח במסיבה ליד רעים, ולצידה אורין גנץ זך, שבתה, עדן זכריה ז"ל, נחטפה מהמסיבה ונרצחה בשבי החמאס.
בנוסף אליהם, גם שמעון אטיאס, ששכל את אחייניתו, שנרצחה במסיבת הנובה, עמית בוסקילה ז"ל, שהייתה כבת לו, רותי גרינגליק, ששכלה את בנה, שאולי גרינגליק ז"ל, בקרב, ויודן פירט, בן קיבוץ כיסופים, שחווה יחד עם משפחתו את טראומת הטבח, את הלחימה על הבית ואת הפינוי מהדרום.
לטענת רגב, המנחים מביאים לידי ביטוי את הערכים המרכזיים עליהם מושתת הטקס - זיכרון, גבורה ותקווה. הטקס יצולם באופקים ללא נוכחות של קהל, הוא יוקלט מראש כדי למנוע הפרעות וישודר בשבעה באוקטובר בשעה 21:15 בערוצי המדיה השונים.
השרה רגב: "הנחיתי, כי המנחים בטקס הממלכתי יהיו מקרב מי שחווים את השכול, את האובדן הנורא, את ההתמודדות הקשה ואת גילויי הגבורה, הערבות ההדדית והתקווה מאז הטבח הנורא בשבעה באוקטובר".

"בהתאם לכך, אישרתי הבחירה במנחים; חן זנדר, ששכלה את אחותה הקטנה, נועה זנדר ז"ל, בטבח במסיבת הטבע ליד רעים בשבעה באוקטובר ולצידה באורין גנץ זך, שבתה עדן זכריה ז"ל נחטפה מהמסיבה ליד רעים ונרצחה בשבי החמאס".
"בשמעון אטיאס, ששכל במסיבה את אחייניתו, עמית בוסקילה ז"ל, שהיה לה לדמות אב, ושאליו התקשרה בעת הטבח במסיבת הטבע, ברותי גרינגליק, ששכלה את בנה בקרב במלחמת חרבות ברזל, סרן במיל' שאולי גרינגליק ז"ל, וביודן פירט, בן קיבוץ כיסופים, שהוא ומשפחתו חוו את הטבח, שהגיע אל ביתם ושמאז יצא להלחם על הבית ופועל ללא ליאות, על אף הטראומה הקשה, למען הקהילות בעודו מפונה יחד עם משפחתו".
"הבחירה במנחים מבטאת את ציביונו של הטקס הממלכתי, טקס, שבאורח טבעי, מציב במרכז הבמה את מי שחווים שכול, אובדן, טראומה ואת מוראות השבעה באוקטובר והמלחמה ומבקשים לאחד את עמנו. הבחירה בחן ולצידה באורין, בשמעון, ברותי וביודן כמנחיו של הטקס מבטאת באורח אותנטי את העלאת זכרם המקודש של מי שנטבחו, שנהרגו ושספגו אבדות כבדות לצד גילויי הערבות ההדדית, הגבורה והתקווה".
"המנחים מביאים לידי ביטוי את השאיפה המשותפת של כולנו לאחד את העם כולו בטקס ממלכתי, שיקדש את הזיכרון של הנטבחים, ההרוגים והנפגעים בגוף ובנפש, שיעלה על נס את גילויי הגבורה והערבות ההדדית מאז השבעה באוקטובר ויבטא את התקווה לשובם של החטופים והחטופות, לחזרתם של המפונים והמפונות לבתיהם, להחלמתם של כלל הנפגעים ולשלום ולבטחון של כלל אזרחיות ואזרחי המדינה. זאת העת לזכור ולהזכיר, להתאחד ולחבק את העם כולו בטקס הממלכתי בדרום, היכן שהתרחש הטבח הנורא".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    רקב
    גוגו 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזרת מהטיול בעולם?
    סגור
  • 5.
    מלכת הפילוג, מדבר על "להתאחד" ? (ל"ת)
    דוד המלך 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הזוי
    באוך 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השרה שמפארת הראשית אחרי נתניהו קוראת לאחדות? כנראה שאנשים ירדו מהפסים לחלוטין!
    סגור
  • 3.
    אולי
    שיידי 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בשבעה שלך
    סגור
  • 2.
    "הנחיתי""אישרתי",די עם טירוף השליטה במה שהיה פעם ממלכתי (ל"ת)
    הרסה כל חלקה טובה 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    "אישרת את הבחירה"? הם היחידים שהסכימו (ל"ת)
    שוש 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור