תרבות ופנאי

הזמרת שחזרה בתשובה: "זו הסיבה שאמשיך להופיע בפני גברים"

12 שנה אחרי שפרצה לעולם המוזיקה הישראלית בתוכנית דה ווייס, יובל דיין הפכה לאחת הזמרות המשפיעות בתעשייה וכל זאת במקביל לתהליך חזרה בתשובה מתוקשר. יחד עם זאת היא נרתעת מקיצוניות ומסבירה שלא תוותר על הקריירה בשביל הדת
מערכת ice |  3
זמרת - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
יובל דיין פרצה אל חיינו בתוכנית דה ווייס 2012 תחת המנטור שלומי שבת, והדהימה את המדינה כאשר פרשה מרצונה בשלב חצי הגמר. אולי לאור גילה הצעיר, 16.5, זה היה פחות מפתיע, אבל התהודה של הצעד רק תרמה להצלחה המוסיקלית שלה שהפכה אותה מאז לאחת הזמרות המצליחות בישראל.
תוך כדי ההצלחה הספיקה גם דיין (29) לעבור תהליך חזרה בתשובה מתוקשר, אם כי כזה שלא מעכב את הקריירה. לפני שנתיים בדיוק עוררה סערה כאשר ביצעה במשכן הנשיא את השיר "לו יהי", לצד רן דנקר בפני נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן בעת ביקורו בישראל. בסיום ההופעה, כאשר רצה הנשיא ללחוץ את ידה - נמנעה מלהושיט לו יד חזרה בשל היותה שומרת נגיעה. אלא שבניגוד לזמרות כמו אתי אנקרי למשל, שעם החזרה בתשובה הפסיקה להופיע בפני גברים, דיין נוהגת אחרת.
בריאיון ל"פנאי פלוס" מגלה יובל דיין את הסיבה לכך: "כתבתי כמה פוסטים לאחרונה שממש מדברים על מה זה להיות זמרת שמופיעה מול גברים בתוך תהליך של חזרה בתשובה", היא אומרת, "ולהאמין שהקדוש ברוך הוא לא נוטש אותי בזמן שאני עולה לבמה. הוא אוהב אותי קודם כול כי אני הבת שלו, ולפני הכול הוא בתוכי ומתקיים מאוד טוב".
עוד אמרה דיין בריאיון כי "אני מרגישה שאני חיה בתוך עולם התרבות, בתוך תעשייה שהיא ברובה, היום דווקא לא ברובה, חילונית, ואני מרגישה שייכת בכל העולמות. כלומר, זה לא שאני רק בשיעורי תורה או רק באולפני הקלטות. שני העולמות האלה קיימים בתוכי".

דיין הדגישה גם כי אינה הולכת "עד הסוף" בדת, והמילים האלה מרתיעות אותה: "אני באמת משתדלת להיות בן אדם של אמצע, של איזון. אני חושבת ש'עד הסוף' אומר תוותרי על הקריירה, אל תופיעי בפני גברים, תתלבשי בצורה כזאת. ואני לא רוצה להגיע לשם, אני לא חושבת שקצה זה דבר בריא".
בריאיון אחר בסוף השבוע לכאן רשת ב', התייחסה יובל דיין ל-7 באוקטובר: "לקחתי מאד-מאד קשה את ההתחלה של המלחמה", אמרה, "זה הכניס אותי להלם. גם כאדם מאמין, כשזה קורה בחג ובשמחת תורה ובשבת, כשאתה הכי מרגיש מוגן ועטוף ברגעים האלה. זה שבר אצלי משהו. דווקא הבקשות של אנשים לבוא ולחזק - זה מה שאותי הרים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חטופה על ידי הכת החרדית. (ל"ת)
    אברש 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מה שבורא עולם אמר הכי בריא
    אפרת 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חייבת להגיד קודם כל שאני מצדיעה לה שהיא בקריירה מלאה ניסיונות ובתוך עולם רחוק היא שבה להשם והלוואי שתחזיק חזק ולא תרפה. אבל לגביי האמירה "קצה זה לא בריא" סורי אבל אף אחד מאיתנו לא יודע ולא יכול לומר כי זה יגרום לבלגן עצום וטעויות כמו שקורה בעולמינו . מי שברא אותנו יודע מה טוב לנו. גם אם זה להיות בקצה כמו שהגדירה זו. שם האושר שם האמת ואסור לפחד. כי לא מפסידים שהולכים עם האמת עם התורה היא נועדה רק בשבילנו ובשביל האושר שלנו בעולם הזה ובעולם הבא. רק שיש יצר הרע שמפחיד. נשמה השם איתך , כן תלכי איתו יד ביד עד הסוף לא תפסידי. מאיסורים מפסידים במוקדם או במאוחר..
    סגור
  • 1.
    חקי חיון הדת והאמונה & הc איומים נוראיים מזוועים (ל"ת)
    חקי חיון 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור