תרבות ופנאי

ההצבעה לעדן גולן נפתחת: כך תשפיעו על תוצאות חצי הגמר

ההצבעה לחצי גמר האירוויזיון תיפתח הערב (רביעי), 24 שעות לפני הביצועים, כך שצופים ברחבי העולם יוכלו להצביע עם סיום החזרה הגנרלית השניה
שירה יום טוב | 
אירוויזון 2024 (צילום אינסטגרם/ עדן גולן)
בשנת 2024 בוצעו מספר שינויים בשיטת ההצבעה באירוויזיון, הן בגמר והן בחצי הגמר. השנה, צופים ברחבי העולם שלא נכללים במדינות המשתתפות, יכולים כעת להצביע עבור השירים האהובים עליהם במשך 24 שעות לפני חצי הגמר והגמר הגדול באמצעות אתר ואפליקציה ייעודיים, כך שלמעשה ההצבעה לחצי הגמר השני בהשתתפותה של עדן גולן תיפתח כבר בשעות הקרובות. לישראלים, נזכיר, אין אפשרות להצביע לישראל אלא למדינות אחרות.
ההצבעה בגמר הגדול תיפתח השנה רגע לפני ביצוע השיר הראשון, תישאר פתוחה לאורך כל ההופעות ועד 40 דקות לאחר ביצוע השיר האחרון. כל ההצבעות מנוהלות על ידי Once, שותף ההצבעה של EBU ומפוקחת על ידי E&Y, משקיף ההצבעה העצמאי.
הצופים במדינות המשתתפות ובמדינות שאינן משתתפות כאחד יכולים להצביע באמצעות אפליקציית האירוויזיון הרשמית או להיכנס ישירות אל www.esc.vote. גם האפליקציה וגם האתר יספקו את שיטת ההצבעה הנכונה עבור כל המדינות הכשירות באופן אוטומטי.
בנוסף, הצופים במדינות המשתתפות יכולים להצביע בטלפון ו/או ב-SMS. מספרים רלוונטיים יוצגו על המסך על ידי כל משדר משתתף וב-www.esc.vote.
הצבעה בחצי הגמר
הצופים מ-16 המדינות המשתתפות בחצי הגמר השני זכאים להצביע לצד שלוש מהמדינות האחרות שהוכשרו מראש לגמר הגדול - צרפת, איטליה וספרד. הצופים במדינות המשתתפות יכולים להצביע באמצעות אפליקציית האירוויזיון הרשמית, או באמצעות טלפון ו/או SMS. המספרים הרלוונטיים יוצגו על המסך על ידי כל שדרן משתתף.
מי שצופה בכל מדינה זכאית אחרת שאינה משתתפת יכולים להצביע באמצעות פלטפורמה מקוונת מאובטחת - www.esc.vote ההצבעה לצופים במדינות שאינן משתתפות - שאר העולם - תיפתח לאחר סיום שידור החזרה הגנרלית השניה של שני חצי הגמר, בערב הקודם, ותיסגר בתחילת השידור החי.
 
ההצבעה לכל הצופים בתוכנית החיה תיפתח לאחר ביצוע השיר האחרון למשך כ-15 עד 25 דקות. עם סגירת ההצבעה ל-10 השירים הפופולריים ביותר בכל מדינה משתתפת יוקצו נקודות מ-1 עד 8, 10 ו-12 נקודות. 10 השירים שקיבלו את מירב ההצבעות משאר העולם יקבלו נקודות לפי אותו סולם ויקבלו משקל של מדינה אחת נוספת בהצבעה.
הקהל בכל מדינה משתתפת יעניק סך של 58 נקודות (1 - 8, 10 ו-12). הצבעה מקוונת של הקהל ממדינות שאינן משתתפות תעניק גם סך של 58 נקודות (1 - 8, 10 ו-12)
במקרה שלא ניתן לרשום הצבעת קהל לאומית חוקית במדינה המשתתפת, הנקודות שיוקצו מאותה מדינה ייקבעו באמצעות תוצאה מצטברת אשר תחושב אוטומטית על בסיס תוצאות של קבוצת מדינות שנבחרה מראש.
במקרה הבלתי סביר שתוצאה מצטברת לא תהיה זמינה, היא תוחלף בתוצאות של חבר השופטים הלאומי של המדינה הנוגעת בדבר. כאשר כל הנקודות מהקהל יצטרפו יחד 10 המדינות עם מספר הנקודות הגבוה ביותר יעפילו לגמר הגדול.
מדינות אלו יפורסמו בסדר אקראי שיקבע על ידי המפקח הבכיר של האירוויזיון בתום השידור החי. מספר הנקודות שקיבלה כל מדינה כשירה בחצי הגמר שלה יפורסם לאחר הגמר הגדול באתר eurovision.tv.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה