תרבות ופנאי

אירוויזיון 2024: המתמודדת הישראלית בגמר, אלה המדינות שהפתיעו

טבלאות ההימורים חזו כמעט במדויק מי המדינות שיכללו בעשירייה שתעבור להתמודד בגמר. הישראלית טלי גורלגנט שמייצגת את לוקסמבורג הבטיחה את מקומה בגמר ומזנקת בהימורים
שירה יום טוב |  2
אירוויזיון 2024 מאלמה שוודיה (צילום shutterstock)
אמש (שלישי) נערך במאלמו חצי הגמר הראשון בהשתתפות נציגיהן של 15 מדינות ששובצו לפי ההגרלה. עשר המדינות שזכו להצבעות הקהל בבית, העפילו לגמר האירוויזיון ויתמודדו בו במוצאי שבת הקרוב, יחד עם עשרת המדינות שיעפילו בהמשך, בחצי הגמר השני שייערך מחר (חמישי).
המדינות שהצליחו להבטיח את מקומן בגמר הן: סרביה, פורטוגל, אוקראינה, סלובניה, ליטא, פינלנד, קפריסין, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג.
 
ביחס לטבלאות ההימורים, תמונת העשירייה שצפו המהמרים כללה את קרואטיה (עומדת בראש טבלת ההימורים לגמר הגדול כמנצחת של השנה), אוקראינה, ליטא, אירלנד, פינלנד, לוקסמבורג, קפריסין, פורטוגל, פולין וסרביה. 
המדינה שהפתיעה היא סלובניה שהצליחה להיכנס לעשירייה עם הצבעות הקהל, בזמן שפולין נדחקה החוצה מהעשירייה, ולא תיכנס. סלובניה ממוקמת כרגע במקום ה-19 בטבלאות ההימורים.
עוד מדינה מעניינת לנו בישראל בפרט, אך בתחרות בכלל, היא לוקסמבורג שנציגתה לשנה זו היא טלי גורלגנט הישראלית שהצליחה גם היא להעפיל אתמול לגמר. גולרגנט השתרכה עד לפני שבועיים במקומות האחרונים של טבלת ההימורים מעל למקום ה-30. אולם מאז, וביתר שאת מאז תחילת אירועי הארוויזיון במאלמו היא מטפסת בקצב מסחרר כלפי מעלה בטבלה. 
כבר לפני חצי הגמר עמד שמה של לוקסמבורג בנציגותה של גולרגנט להיכלל בעשירייה המובילה בחצי הגמר, אולם כאמור מדובר במהפך של הימים האחרונים. בסופו של דבר, אחרי שהבטיחה את מקומה בגמר, גולרגנט נמצאת כרגע במקום ה-22 בטבלאות ההימורים לתמונת הגמר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צריך לשנות את השם. מאירויזיון לאירוזין. (ל"ת)
    דוד ל. 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מגעיל
    מנדי 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההופעה של אירלנד דוחה מגעילה שיר על הפנים קשה לשמיעה בלי קשר לדעותיה האנטישמיות איך שיר כזה עלה לגמר.
    סגור