תרבות ופנאי

אבל בתעשייה: מגדולי הסופרים בישראל הלך לעולמו בגיל 97

סמי מיכאל, מגדולי הסופרים בישראל, הלך לעולמו בגיל 97. במהלך ימי חייו הוא זכה לשלל פרסים ועיטורים בעבור פועלו, ביניהם פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, פרס עגנון, פרס ברנר, פרס נשיא המדינה לספרות ועוד

מערכת ice |  2
ספרייה-אילוסטרציה (צילום unsplash)
סמי מיכאל, מגדולי הסופרים בישראל, הלך לעולמו בגיל 97. במהלך ימי חייו הוא זכה לשלל פרסים ועיטורים בעבור פועלו, ביניהם פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, פרס עגנון, פרס ברנר, פרס נשיא המדינה לספרות ועוד. הותיר אחריו את אשתו רחל, ושני ילדים.
סמי מיכאל נולד בשם כאמל סלאח בבגדאד שבעיראק, בשכונה מעורבת של יהודים מוסלמים ונוצרים. בגיל 15 הצטרף למפלגה הקומוניסטית העיראקית בשביל להילחם במשטר ולדרוש ממנו דמוקרטיה וזכויות אדם, זאת על רקע הפרעות נגד היהודים במדינה. בהמשך הוצא כנגדו צו מעצר, מה שאילץ אותו לשנות את שמו ולחצות את הגבול לאיראן. בסופו של דבר, פנה לסוכנות היהודית ועלה לישראל.

סמי מיכאל (צילום: פלאש 90)
את הרומן הראשון שלו "שווים ושווים יותר" פרסם בשנת 1974, אשר עסק בחיי העולים החדשים של שנות ה-50 בישראל ובאפליה העדתית ממנה סבלו עולים רבים. בהמשך הוציא ספר ילדים ראשון בשם "סופה בין הדקלים". את הרומן השני "חסות" פרסם בשנת 1977. מיכאל המשיך לפרסם ספרים רבים וזכה להכרה רבה בארץ ובעולם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האמת
    מת מהלך 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מת מיום שנולדתי.
    סגור
  • 1.
    בגיל 97
    NRMG 04/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלואי עלי. יהי זכרו ברוך
    סגור