קריפטו

אחד משודי הקריפטו הגדולים בהיסטוריה הסתיים באופן הזוי

לפני שנה הצליח האקר לגנוב מאות מיליוני דולרים במטבעות קריפטו. כעת הצליח הגוף שממנו נגנב הסכום האדיר להחזיר לידיו את המטבעות – אבל הדרך שבה עשה זאת צריכה להטריד כל משקיע
יאיר מור | 
שוק הקריפטו (צילום pexels)
שנה שלמה היו 120,000 מטבעות האת'ר שנגנבו מפרוטוקול Wormhole ב-2.2.2022 מאוחסנים בארנקים של הגנב. זאת למרות ש-Oasis, האפליקציה שמפרוטוקול המרת מטבעות שלה התבצע השוד, ניסתה לפתות את הגנב וחוקרים חיצוניים להשיב את הכספים, או לפחות לסייע בהשבתם. בימים האחרונים הסתיימה הסאגה הזו באופן שמטיל אור אכזרי במיוחד על התעשייה בכלל והפרוטוקול והאפליקציה המדוברים בפרט.
לכאורה, מדובר על האפי אנד: אתרי קריפטו דיווחו כי כל 120,000 מטבעות האת'ר, שבזמן השוד היו שווים 320-325 מיליון דולר שהפך את השוד לחמישי בגובהו בהיסטוריה של התעשייה, חזרו לידיה של אואזיס בזכות פעילות משותפת עם חברת המסחר Jump, שכבר בשנה שעברה העניקה לאפליקציה סכום שווה בגובהו לזה שנשדד כדי למנוע ממנה לקרוס, ואף הציעה 10 מיליון דולר להאקר אם ישיב את הכסף, או לכל גורם אחר שיסייע בכך.
עם זאת, הסוף הזה לא כל כך שמח כשמבינים איך הוחזר הכסף: לפי הודעת אואזיס, שפורסמה לאחר שאתר בלוקוורקס חשף את הדבר, חוקרי אבטחה מצאו פרצה נוספת בפרוטוקול שלה, שאיפשר לה לפרוץ לעצמה ולמעשה לשדוד את הכסף מהשודד, לאחר שקיבלה היתר והוראה לעשות זאת מבית המשפט הגבוה בבריטניה. במלים אחרות: הפרוטוקול כל כך פרוץ שהפיתרון לשוד הגדול שלו היה שוד גדול נוסף שלו על בסיס פרצה אחרת, שבמקרה התבצע על ידי השירות הנשדד עצמו.
שתי החברות סירבו להגיב לידיעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה