קריפטו

בורסות הקריפטו פושטת הרגל מבקשות הזדמנות שנייה

ניסיון להציל את השוק ממצוקה או ניצול ציני שלה? שתי בורסות קריפטו שנקלעו לקשיים מנסות להקים את עצמן מחדש, בטענה כי הן מסוגלות, איכשהו, למצוא כסף להחזיר ללקוחות שאיבדו את השקעותיהם לפני הקשיים
יאיר מור | 
קריפטו (צילום pexels, vecteezy)
האם אפשר להאמין לחברה שכבר העלימה את כספי לקוחותיה פעם אחת? השאלה הזו עשויה לעמוד בקרוב למבחן, לפי דברים שאמר מנכ"ל בורסת הקריפטו FTX בראיון הראשון שלו לתקשורת מאז מונה לתפקיד במטרה לפרק את החברה ולמצוא את הכסף הנעלם כדי לנסות להשיב אותו למשקיעים.
בשיחה עם העיתון וול-סטריט ג'ורנל אמר ג'ון ג'יי ריי השלישי כי החברה הקימה צוות שבוחן כל אפשרות שניתן להעלות על הדעת – כולל הפעלה מחדש של הבורסה שפשטה את הרגל בעקבות העלמת הכספים שהושקעו בה עד שלא נשאר לה מה להחזיר ללקוחות שביקשו למשוך את כספיהם. "הכל נמצא על השולחן", הוא אמר.
אפשרויות אחרות שנמצאות על השולחן כוללות את זו שעליה שמענו כבר לא מעט – מציאת כל הנכסים האפשריים שעדיין קיימים בחשבונותיה השונים של הבורסה וכל החברות בקבוצה ושימוש בהם כדי לשלם למשקיעים, ואפשרות נוספת היא מכירת השירות, שגם היא תוביל למעשה לפתיחתו מחדש, אם לא באותו שם אזי כנראה כחלק מבורסה שהיתה עד לאחרונה קטנה יותר.
ריי תקף גם את סם בנקמן-פריד, מייסד FTX שהודח ממנה בעקבות מצבה, ואמר כי "הוא לא אמר לנו שום דבר שלא ידענו כבר. אנחנו לא צריכים (בכלל) לדבר איתו".
בנקמן-פריד, מצידו, הגיב לראיון בטוויטר וכתב כי "אני שמח שמר ריי סוף כל סוף משלם מס שפתיים ל(אפשרות)ההפעלה מחדש של הבורסה אחרי חודשים של ריסוק כל מאמץ בכיוון". הוא הוסיף וטען כי לסניף האמריקאי של הבורסה יש מספיק כסף בקופה כדי לחזור לפעילות מלאה – למרות שהחברה עצמה מכחישה מכל וכל את הטענה הזו.
עוד לפני הראיון הזה, פורסם כי יזמי קריפטו נוספים שסבלו מפשיטת רגל אחת מבקשים הזדמנות שנייה בתחום. לפי מידע שהגיע לאתר The Block, סו ג'ו וקייל דייויס, מייסדי קרן הגידור Three Arrows Capital שפשטה רגל בקיץ שעבר, מבקשים לגייס 25 מיליון דולר כדי לפתוח בורסת קריפטו חדשה בשם GTX.
המצגת שהעבירו היזמים למשקיעים פוטנציאליים נראית כמו בדיחה גרועה: הם מודים שהשם מבוסס על FTX הקורסת, "מפני ש-G באה אחרי F", וטוענים כי יאפשרו למשתמשי FTX להעביר את טענות החוב שלהם ל-GTX – כאשר הוא "ישולם" בדמות מטבע וירטואלי בלעדי בשם USDG, כמובן.
מי שמסייעים לשניים הם מארק לאמב וסודהו ארומוגאם, שמימנו בורסת קריפטו נוספת שנמצאת כרגע בקשיים. גם ההנהלה של החברה החדשה כוללת כמה בכירים מהבורסה הקיימת, ששמה CoinFlex. לכן, נראה כי מדובר בניסיון ציני לנצל משבר של חברה אחת כדי להציל חברה אחרת שנמצאת על סף תהום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה