קריפטו

המשבר בקריפטו הכריע: זו החברה שמכריזה על פשיטת רגל

חברת כריית הביטקוין Core Scientific הגישה בקשה לפשיטת רגל, אך מתכננת להמשיך לכרות בינתיים, המניה יורדת השנה ב-98%, כאשר מחירי הקריפטו צנחו ועליית מחירי האנרגיה הפכו את הכרייה לעסק הרבה יותר קשה
כפיר אדר | 
קריפטו (צילום shutterstock)
Core Scientific, אחת מחברות כריית הקריפטו הגדולות הנסחרות בבורסה בארצות הברית, מגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל בטקסס מוקדם הבוקר (רביעי), לפי אדם שמכיר את כספי החברה. המהלך מגיע בעקבות שנה של צניחה במחירי מטבעות קריפטוגרפיים ועליית מחירי האנרגיה.
מכרות ליבה מדעיים עבור מטבעות קריפטוגרפיים הוכחת עבודה כמו ביטקוין. התהליך כרוך בהפעלת מרכזי נתונים ברחבי הארץ, עמוסים במחשבים מיוחדים ביותר שמצמצמים משוואות מתמטיות על מנת לאמת עסקאות ובו זמנית ליצור אסימונים חדשים. התהליך דורש ציוד יקר, ידע טכני והרבה חשמל.

שווי השוק של Core ירד ל-78 מיליון דולר נכון לסוף המסחר ביום שלישי, ירידה מהערכת שווי של 4.3 מיליארד דולר ביולי 2021, כשהחברה יצאה להנפקה באמצעות רכב לרכישה ייעודית, או SPAC. המניה ירדה ביותר מ-98% בשנה האחרונה.
החברה עדיין מייצרת תזרים מזומנים חיובי, אך המזומנים הללו אינם מספיקים כדי להחזיר את חוב המימון המגיע על ציוד שהיא חכרה, לדברי אדם המכיר את מצבה של החברה. החברה לא תחסל, אלא תמשיך לפעול כרגיל תוך הגעה לעסקה עם מחזיקי שטרות ביטחון בכירים, המחזיקים בחלק הארי של החוב של החברה, לדברי אדם זה, שסירב להופיע בדיון בענייני החברה חסויים.
Core אמר בעבר בהגשה באוקטובר כי מחזיקי המניות הרגילות שלה עלולים לסבול "אובדן מוחלט של השקעתם", אך ייתכן שזה לא יהיה המקרה אם התעשייה הכוללת תתאושש. העסקה שנחתכה עם מחזיקי השטרות הניתנים להמרה של Core בנויה בצורה כזו שאם, למעשה, הסביבה העסקית של ביטקוין תשתפר, מחזיקי המניות הנפוצות עלולים לא להימחק לחלוטין. החברה גם חשפה כי היא לא תשלם את תשלומי החוב שלה שיגיעו בסוף אוקטובר ותחילת נובמבר - ואמרה כי הנושים חופשיים לתבוע את החברה על אי תשלום.
Core, שכורה בעיקר ביטקוין, ראתה את מחיר האסימון ירד משיא כל הזמנים מעל 69,000 דולר בנובמבר 2021, לכ-16,800 דולר. שולי הרווח שלה, אך היא מקווה שבכל זאת השוק יתאושש בקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה