מדדים ומחקרים

מומחים טוענים: כריית ביטקוין מזיקה לסביבה בדיוק כמו קידוחי נפט

כריית ביטקוין מזיקה יותר לכדור הארץ מייצור בשר בקר ובלתי ברת קיימא מבחינה סביבתית כמעט כמו שימוש בנפט גולמי, כך טוען מחקר חדש

מערכת ice | 
מטבעות ביטקוין (צילום shutterstock)
חוקרים אומרים שהמטבע הדיגיטלי גורם יותר נזק לאקלים לאורך זמן. בעוד ביטקוין הושווה ל"זהב דיגיטלי", המחקר מצביע על כך שהוא הרבה יותר אינטנסיבי ומשפיע על הסביבה בדיוק כמו תעשיות אחרות שפוגעות בטבע.
"באופן עולמי, הכרייה, או הייצור, של ביטקוין משתמשת בכמויות אדירות של חשמל, בעיקר מדלקים מאובנים, כמו פחם וגז טבעי. זה גורם לכמויות אדירות של זיהום אוויר ופליטת פחמן, מה שמשפיע לרעה על האקלים הגלובלי שלנו ועל הבריאות שלנו", אומר פרופסור בנג'מין ג'ונס למחבר המחקר מאוניברסיטת ניו מקסיקו.
פרופסור ג'ונס ממשיך: "אנו מוצאים מספר מקרים בין 2016-2021 שבהם ביטקוין מזיק יותר לאקלים ממה שביטקוין בודד שווה בפועל. במילים אחרות, כריית ביטקוין, במקרים מסוימים, יוצרת נזקי אקלים העולים על ערך המטבע. זה מטריד ביותר מנקודת מבט של קיימות".
צוות המחקר בדק כיצד ביטקוין פוגע בסביבה על פי שלושה קריטריונים של קיימות: האם נזקי האקלים המשוערים גדלים עם הזמן, האם נזקי האקלים של הביטקוין עולים על מחיר השוק, וכיצד נזקי האקלים כחלק ממחיר השוק בהשוואה לתעשיות אחרות ומוצרים.
התוצאות שלהם מראות כי פליטת CO2 דמוית כריית ביטקוין עלתה פי 126, מ-0.9 טון למטבע ב-2016 ל-113 טון למטבע בשנת 2021. המחקר מעריך שכל מטבע שנכרה ב-2021 גרם לנזקי אקלים של 11,314 דולר, והוסיף לסך הכל. נזקים עולמיים שעלו על 12 מיליארד דולר בין 2016 ל-2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה