קריפטו

כוכב 'הכרישים' שהשקיע ב-FTX: "לא חושב שאני צריך החזר"

איש העסקים שתמך ב-FTX מסרב לגנות אותם וטוען לחזקת החפות; הוא לא מתלונן על ההפסדים בתור משקיע, אך סובר שצריך להשיב את הכסף ללקוחות
מערכת ice |  4
קווין או'לירי (צילום מתוך האינסטגרם)
אחד ממשקיעי בורסת FTX, איש העסקים  קווין או'לירי, סירב לגנות את המייסד סם בנקמן-פריד, או לסווג את ההתמוטטות של החברה, בריאיון טלוויזיה מתוח ביום שישי. או'לירי, אחד הכרישים בתוכנית האמריקאית המצליחה "Shark Tank", סיפק תגובה מוזרה כאשר נלחץ להפנות אצבע מאשימה.
"אין לי את כל העובדות", אמר למארחי "Squawk Box" של CNBC. בנקמן-פריד עומד בפני עד 115 שנות מאסר בגין שמונה אישומים פדרליים בגין עבודתו כביכול בקריפטו, שהתגלה כהונאה לכאורה.
התובעים אומרים שבנקמן-פריד אחראי ל"אחת ההונאות הפיננסיות הגדולות בהיסטוריה של ארה"ב. הוא כלוא בכלא בהאמי בזמן שהוא נלחם בהסגרה. למרות זאת או'לירי לא מוכן להרשיע את השותף לשעבר שלו.
"זו אמריקה. מערכת המשפט מספקת את חזקת החפות אלא אם כן הוכח אחרת", אמר סלבריטאי הטלוויזיה, בעל הכינוי "Mr. Wonderful".

אנדרו רוס סורקין מ-CNBC שאל את או'לירי באופן ישיר אם הוא רואה ב-FTX הונאה. "קווין, אתה שחקן בדרמה הזו, והיה לך מושב בשורה הראשונה לבנקמן-פריד עד הסוף", אמר סורקין. "מה אתה חושב קרה? אתה חושב שזו הייתה הונאה?"
"אין לי את העובדות. לג'ון ריי [מנכ"ל FTX] אין אותם עדיין. הוא הולך להשיג אותם", השיב או'לירי. "יש הרבה דברים רעים שנטען כאן, והרבה מהם הולכים להיות נכונים, כנראה", הוסיף.
 
או'לירי הודה שקיבל 15 מיליון דולר כדי לשמש כשגריר מותג עבור FTX. הוא גם החזיק במניות בשווי של יותר ממיליון דולר. או'לירי אמר שהוא הפסיד את מלוא התמורה שלו מ-FTX מאז שהחברה הכריזה על פשיטת רגל.
מוקדם יותר השבוע, או'לירי נקרא להעיד בפני ועדת הבנקים של הסנאט על ההתמוטטות של FTX. או'לירי היה אחד מכמה מפורסמים, כולל אגדת ה-NFL טום בריידי והקומיקאי לארי דיוויד, שהוגדרו כנתבעים בתביעה ייצוגית מתמשכת בשם משקיעי FTX. הם התמודדו עם ביקורת חריפה על כך שהם מכרו את FTX לציבור לפני נפילתה.
בשלב מסוים בראיון, המראיינים של CNBC ציינו שאו'לירי היה מבקר בוטה של מטבעות קריפטו לפני שהצטרף ל-FTX. למרות דבריו הפומביים, אולירי טען שהוא החל להשקיע במטבעות קריפטו לפני שהפך לדובר של FTX ב-2018.
אבל סורקין ציין שבשנת 2019, אולירי התייחס לביטקוין כ"זבל". "אז אני טועה לגבי זה," אמר אולירי. "הנקודה היא שזה היה הרבה לפני שהפכתי לדובר בתשלום. הרבה לפני."
"בעלי המניות, שאני נכלל בהם, אני לא חושב שאנחנו צריכים לקבל משהו בחזרה. אנחנו משקיעי סיכון, אנחנו ילדים גדולים, הפסדנו את הכסף שלנו, אנחנו מבינים את זה", אמר או'לירי. "אני לא רוצה שום דבר בחזרה עד שהאנשים שהיו להם כסף בחשבונות שלהם יקבלו את שלהם בחזרה."
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בניגוד לממשלה שלכם
    ישראל 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו נבחרה ע"י רוב העם. לא מתאים לכם דמוקרטיה? תעברו לקטאר.
    סגור
  • 3.
    חובבן כמו הכרישים שבארץ.
    גדי 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבורת חובבנים שלא מבינים בעסקים באמת.
    סגור
  • 2.
    רקיפטו.
    אלכס 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיום שנולדנו עושים עלינו קומבינות. והבעיה הגדולה שהגשש החיוור לא המציא את הפטנט. עצם קיומינו היא קומבינה סמויה, שלא נגמרת והכסף הוא תעלול שיווקי. רוב אנשי היקום צריכים להיות עניים וחסרי יכולת , כדי לסבסד ,עשירים,אוליגרכים ומתעשרים.
    סגור
  • 1.
    דור אינפנטילי שקונה אוויר.
    ג'ף 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזכיר את הדור הפלשתיני הצעיר שלא זוכר את האינטיפדה ומתחמש ומתפרע ולא מבין איזה נזק הם הולכים לעשות שוב לעמם. הטימטום וחוסר הנסיון ואי ראיה רציונלית כל כך דומים כךבשני המקרים הכל כך שונים....
    סגור