קריפטו

"הפכו את מי שמתעסק בקריפטו לפושע"

בכנס פורום חברות הקריפטו שנערך בנוכחות חברי כנסת רבים דיברו על הסרת חסמים בקריפטו והיו תמימי דעים כי הבנקים והפוליטיקאים הם אלה המעכבים את הקדמה
מערכת ice | 
מטבעות קריפטו (צילום shutterstock)
כנס פורום חברות הקריפטו נערך הבוקר (שני) בתל אביב ומשך חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית ואת בכירי תעשיית הקריפטו הישראלית. הכנס 'פוליטיקה, כלכלה וקריפטו' בהשתתפות בכירי הקריפטו הישראלית ופוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית. את הכנס הנחתה ליאור קינן, כתבת הכנסת של חדשות 13, שקיימה עם חברי הכנסת שיחה על פוליטיקה, כלכלה, וכיצד מאמצים את תעשיית הקריפטו והופכים את המטבעות הדיגיטליים למנוע צמיחה כלכלי.

בין חברי הכנסת שהשתתפו בכנס היה יו"ר הכנסת לשעבר, יולי אדלשטיין (הליכוד), בועז טופורבסקי (יש עתיד), ח"כ רם שפע (העבודה), ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), ח"כ מוסי רז (מרצ), ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) וח"כ אביר קארה (חופש כלכלי).
 
במהלך הכנס סופקו מספר אמירות מעניינות והייתה תמיכה נרחבת בשינוי רגולטורי, אך לא שכחו להצביע על אשמים. יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון האשים את הבנקים בעיכוב רפורמות: "הבנקים זה מקום ריכוזי, נגד תחרות, והם בולמים רפורמות". ח"כ יעקב אשר אישר: למערכת הבנקאית קשה לעכל את הנושא, המדינה צריכה לדעת לשחרר... אבל הפקידות והמערכת הבנקאית מאוד חוששים מהקדמה".
 
ח"כ רם שפע תמך בשינוי, אך היה זהיר יותר: "צריך לדעת איפה לשחרר, אבל בזהירות". על הסטיגמה שיש למתעסקי הקריפטו אמר ח"כ שמחה רוטמן כי "הפכו את כל מי שמתעסק בקריפטו לפושע, אך אם המדינה תשחרר את החסמים – כולנו נהנה מהפירות".
 
יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר גם כן היה בעד השינוי והצביע לגבי מי שאמור לבצע את השינוי- "צריך להסיר כבלים רגולטוריים, זהו שוק מתפתח בעולם. המדינה צריכה להעניק תשתית לפעילות. הבעיה נמצאת בחשש ממשהו חדש, אך זה התפקיד של נבחרי הציבור" ניר הירשמן מנכ"ל פורום חברות הקריפטו חיזק את קושניר כשאמר: "בסוף, מי שיחליט אם ישראל תלך על קריפטו... זה רק הפוליטיקאים. ככה המדינה שלנו בנויה... הם אלה שמחוקקים את החוקים, הם אלה שמבקרים את הרשות המבצעת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה