קריפטו

הסוף להונאות? רגולציית הקריפטו של ממשל ביידן פורסמה

הבית הלבן פרסם את המסגרת לתוכנית הרגולציה שלו לשוק הקריפטו בארצות הברית. המסמך עוסק בדרכים לפיתוח שירותים פיננסיים שיקלו על עסקאות ללא גבולות, ומתמקד במניעת הונאות. זהו מסמך "גישת הממשל" הרשמי והמקיף הראשון בארה"ב העוסק בהסדרת התעשייה הקריפטוגרפית
מערכת ice | 
ג'ו ביידן והקריפטו (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock, unsplash)
הבית הלבן של הנשיא ג'ו ביידן פרסם היום, לראשונה אי פעם בארה"ב, את המסגרת לתוכניתו להחלת רגולציה על שוק הקריפטו בארה"ב - כולל דרכים שבהן תעשיית השירותים הפיננסיים צריכה להתפתח כדי להקל על עסקאות ללא גבולות, וכיצד לפצח ולהילחם בתופעת ההונאות והגניבות בעולם הנכסים הדיגיטליים.
ההנחיות החדשות נוגעות לגופים מרכזיים כמו רשות ניירות ערך והוועדה למסחר בחוזים עתידיים על סחורות, אבל אף אחד עדיין לא מחויב לשום דבר. הכיוון שאליו דוחפת וושינגטון, לעומת זאת, משך את תשומת הלב הן של תעשיית הקריפטו כולה - והן של המשקיעים בנכסים הצעירים של העידן הדיגיטלי, שרגילים לפעול בג'ונגל עסקי משולח רסן, לטוב ולרע.
פרסום מסגרת הפעולה בא בעקבות צו ביצוע שהוצא בחודש מרץ השנה, ובו קרא הנשיא ג'ו ביידן לסוכנויות פדרליות לבחון את הסיכונים והיתרונות של מטבעות קריפטוגרפיים ולפרסם דוחות רשמיים על ממצאיהם.
במשך חצי שנה עמלו סוכנויות ממשלתיות לפיתוח מסגרות משלהן והמלצות מדיניות לטיפול בחצי תריסר סדרי עדיפויות המפורטים בצו הביצוע: הגנת צרכן ומשקיעים; קידום יציבות פיננסית; התנגדות למימון בלתי חוקי; מנהיגות ארה"ב במערכת הפיננסית העולמית ותחרותיות כלכלית; הכללה פיננסית; וחדשנות אחראית. יחד, המלצות אלו מהוות את מסמך "גישת הממשל" הרשמי והמקיף הראשון העוסק בהסדרת התעשייה הקריפטוגרפית.
בריאן דיזה, מנהל המועצה הלאומית לכלכלה, והיועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אמרו בהצהרה כי ההנחיות החדשות נועדו למצב את המדינה כמובילה בתחום הנכסים הדיגיטליים בבית ומחוצה לה.
להלן כמה מהדברים החשובים ביותר ממסגרת הקריפטו החדשה של הבית הלבן: חלק אחד מהמסגרת החדשה של הבית הלבן בנושא רגולציית קריפטו מתמקד בביטול פעילות בלתי חוקית בתעשייה - ונראה שלפחות על הנייר, לצעדים המוצעים יוכלו להיות שיניים אמיתיות. "הנשיא יעריך אם לקרוא לקונגרס לתקן את חוק סודיות הבנקים, חוקים נגד טיפ-אוף וחוקים נגד העברת כספים ללא רישיון שיחולו במפורש על ספקי שירותי נכסים דיגיטליים - לרבות חילופי נכסים דיגיטליים ופלטפורמות אסימונים לא ניתנים להפעלה (NFT)", כל נכתב בגיליון העובדות של הבית הלבן.
הנשיא גם בוחן האם לדחוף את הקונגרס להעלות את העונשים על העברת כספים ללא רישיון, כמו גם לתקן חוקים פדרליים מסוימים כדי לאפשר למשרד המשפטים להעמיד לדין פשעי נכסים דיגיטליים בכל תחום שיפוט שבו נמצא קורבן לפשעים אלה. לגבי הצעדים הבאים, "האוצר ישלים הערכת סיכוני מימון בלתי חוקיים על מימון מבוזר עד סוף פברואר 2023 והערכה על אסימונים שאינם ניתנים לשינוי עד יולי 2023", נכתב בדף המידע.
פשעים והונאות מסוגים שונים נפוצים במגזר הנכסים הדיגיטליים. יותר ממיליארד דולר בקריפטו אבדו בהונאה מתחילת 2021, על פי מחקר של ועדת הסחר הפדרלית. בחודש שעבר, ה-SEC הודיעה כי גבתה 11 אנשים על תפקידם ביצירה וקידום של פירמידת קריפטו ו-Ponzi הונאה שגייסה יותר מ-300 מיליון דולר ממיליוני משקיעים קמעונאיים ברחבי העולם, כולל בארצות הברית. בינתיים, בפברואר, פקידים אמריקאים תפסו ביטקוין בשווי 3.6 מיליארד דולר - התפיסה הגדולה ביותר שלהם של מטבעות קריפטוגרפיים אי פעם - הקשורה לפריצה של 2016 לבורסת הקריפטו Bitfinex.
המסגרת שפורסמה גם מצביעה על הפוטנציאל ל"יתרונות משמעותיים" ממטבע דיגיטלי של בנק מרכזי בארה"ב, או CBDC, שאתה יכול לחשוב עליו כצורה דיגיטלית של הדולר האמריקאי. נכון לעכשיו, ישנם כמה סוגים שונים של דולר אמריקאי דיגיטלי.
בחשבונות בנק מסחריים ברחבי הארץ יושבים דולרים אמריקאיים אלקטרוניים, המגובים חלקית ברזרבות, תחת מערכת המכונה בנקאות חלקית ברזרבה. כפי שהשם מרמז, הבנק מחזיק ברזרבות שלו חלק מההתחייבויות לפיקדון של הבנק. העברת צורת כסף זו מבנק אחד למשנהו או ממדינה אחת לאחרת פועלת על פסים פיננסיים מדור קודם.
יש גם שפע של מטבעות יציבים צמודים לדולר ארה"ב, כולל Tether ו-USD Coin. למרות שמבקרים שאלו אם ל-Tether יש מספיק רזרבות דולריות כדי לתמוך במטבע שלה, הוא נותר המטבע היציב הגדול ביותר על פני כדור הארץ. USD Coin מגובה בנכסים שמורים במלואם, הניתנים לפדיון על בסיס 1:1 לדולר ארה"ב, ונשלט על ידי Centre, קונסורציום של מוסדות פיננסיים מפוקחים. זה גם קל יחסית לשימוש, לא משנה היכן אתה נמצא.
ואז יש את הדולר הדיגיטלי ההיפותטי שיהווה את התפיסה של הפדרל ריזרב על CBDC. זה בעצם יהיה רק ​​תאום דיגיטלי של הדולר האמריקני: בפיקוח מלא, תחת רשות מרכזית, ועם האמונה והגיבוי המלא של הבנק המרכזי של המדינה. "דולר בצורת CBDC הוא התחייבות של הבנק המרכזי. הפדרל ריזרב צריך להחזיר לך", אמרה רונית גוס, העומדת בראש נכסי פינטק ודיגיטל ב-Citi Global Insights.
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, אמר בעבר שהתמריץ העיקרי עבור ארה"ב להשיק מטבע דיגיטלי משלה של הבנק המרכזי יהיה לבטל את מקרה השימוש במטבעות קריפטו באמריק: "לא תזדקק ל-stablecoins (מטבעות יציבים); לא היית צריך מטבעות קריפטוגרפיים, אם היה לך מטבע דיגיטלי בארה"ב", אמר פאוול. "אני חושב שזה אחד הטיעונים החזקים יותר לטובתה".
במסגרת החדשה של הבית הלבן, הוא מצביע על העובדה ש-CBDC בארה"ב יכול לאפשר מערכת תשלומים שהיא "יעילה יותר, מספקת בסיס לחדשנות טכנולוגית נוספת, מאפשרת עסקאות חוצות גבולות מהירות יותר ובר-קיימא מבחינה סביבתית". "זה יכול לקדם הכללה פיננסית והון עצמי על ידי מתן גישה לקבוצה רחבה של צרכנים", ממשיך הדו"ח. לשם כך, הממשל קורא ל-Fed להמשיך במחקר, ניסויים והערכה מתמשכים של CBDC.
 
בנקאים מרכזיים ומחוקקים בארה"ב קוננו במשך שנים על עליית המטבעות היציבים, תת-קבוצה ספציפית של מטבעות קריפטוגרפיים שיש להם ערך צמוד לנכס בעולם האמיתי, כגון מטבע פיאט כמו דולר אמריקאי או סחורה כמו זהב. האסימונים הדיגיטליים הלא-ממשלתיים האלה נמצאים בשימוש יותר ויותר בעסקאות מקומיות ובינלאומיות, וזה מפחיד עבור בנקים מרכזיים כי אין להם השפעה על האופן שבו המרחב הזה מוסדר.
המסגרת ממשיכה לייחד מטבעות יציבים, ומזהירה שהם עלולים ליצור ריצות משבשות אם לא יתווסף לרגולציה מתאימה. כדי להפוך מטבעות יציבים ל"בטוחים יותר", הממשל אומר שמשרד האוצר "יעבוד עם מוסדות פיננסיים כדי לחזק את יכולתם לזהות ולצמצם פגיעויות סייבר על ידי שיתוף מידע וקידום מגוון רחב של מערכי נתונים וכלים אנליטיים", כמו גם לחבור עם סוכנויות אחרות "לזהות, לעקוב ולנתח סיכונים אסטרטגיים מתעוררים הקשורים לשווקי נכסים דיגיטליים."
מאמצים אלה יתרחשו גם בשיתוף עם בעלי ברית בינלאומיים, כולל הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי ומועצת היציבות הפיננסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה