קריפטו

מי אתה, סאטושי? סרט תיעודי חדש טוען: מצאנו את ממציא הקריפטו המסתורי

סרט תיעודי חדש על ממציא הביטקוין עשוי לזעזע את שוקי הקריפטו. יוצר הסרט, שחשף גם את מחברי תיאוריית QAnon, טוען שמצא את  סאטושי נאקאמוטו
מערכת ice | 
קריפטו-אילוסטרציה (צילום freepik)
סרט תיעודי חדש של HBO טוען כי הצליח לפצח את חידת זהותו האמיתית של הממציא המסתורי של ביטקוין, סאטושי נאקאמוטו. הסרט הוא הפרויקט האחרון של קאלן הובק, מועמד לפרס האמי, שזכה להכרה על הסדרה "Q: Into the Storm" שחשפה את מחברי תאוריית הקונספירציה QAnon.
ביטקוין הפך לתופעה פיננסית בעידן האינטרנט. מאז השקתו ב-2009, המטבע הקריפטוגרפי והפך לאמצעי לשמירת ערך עבור מי שמאמינים שהכסף המסורתי מתערער. זהו גם כלי ספקולציה עבור מי שמרגיש מודר מתהליכים פיננסיים רגילים, וכמובן, אמצעי תשלום פופולרי למוצרים ושירותים לא חוקיים. עם השנים ביטקוין הפך לנכס בשווי טריליון דולר.
חשיפת זהותו של ממציא הביטקוין עשויה להעלות שאלות משמעותיות, כולל האפשרות שהיה מעורב בעבירות בהן נעשה שימוש בביטקוין. בנוסף, ייתכן כי הוא יוכרז כאחד האנשים העשירים בעולם: סאטושי לכאורה מחזיק בכ-1.1 מיליון ביטקוין, אך לא ברור אם יש לו גישה למפתחות הקריפטוגרפיים של הונו. אם כן, שוויו עשוי להגיע ל-66 מיליארד דולר לפי הערכות עדכניות.

ככל שמועד שידור הסרט התיעודי מתקרב, ארנקים בעלי ערך גבוה מ"עידן סאטושי" חזרו לפעול לראשונה מאז 2009. 
הזהות האמיתית של סאטושי נאקאמוטו נותרה אחת מהחידות הגדולות בשנים האחרונות. אדם שפעל תחת שם העט סאטושי נאקאמוטו — שפעל בעיקר דרך פורומים ודואר אלקטרוני — פרסם את מסמך הביטקוין ב-31 באוקטובר 2008. בשנת 2011 אותו אדם נעלם מהזירה. 
בין השמות שהוזכרו כסאטושי נמצאים המהנדס המנוח האל פיני, מהנדס המערכות דוריאן נאקאמוטו, מדען המחשב ניק סאבוה, המשקיע אדם בק ואפילו סטיב ג'ובס. מוקדם יותר השנה דחה בית משפט בבריטניה את טענתו של מדען מחשב אוסטרלי כי הוא הממציא המסתורי. על פי הסרט, סאטושי הוא ככל הנראה לן סאסמן, דמות מפתח בקהילת הקריפטוגרפיה שהיה בקשרים עם הל פיני, מפתח ביטקוין בולט ומקבל העסקה הראשונה של ביטקוין מסאטושי. סאסמן תרם לפרויקטים כמו Mixmaster, כלי אנונימיזציה לאימייל. סאסמן שם קץ לחייו ב-2011, במקביל להיעלמות של סאטושי. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה