קריפטו

ארה"ב תובעת אזרחים רוסיים שהפעילו פלטפורמות קריפטו והלבינו מיליארדים

משרד המשפטים האמריקאי הודיע על תפיסת שלוש פלטפורמות קריפטו ששימשו להלבנת כספים בידי גורמים פליליים. כתבי אישום הוגשו כנגד שני אזרחים רוסיים המואשמים שניהלו את הפעילות
שרון בירקמן | 
קריפטו (צילום shutterstock)
משרד המשפטים האמריקאי בשיתוף גורמים בינלאומיים הצליח להפיל שלוש פלטפורמות קריפטו ששימשו לכאורה להלבנת כספים בהיקף של מיליארדים והיו מיועדות במיוחד עבור מפעילי תוכנות כופר, סוחרי סמים ברשת האפלה וגורמים פליליים אחרים, כך הודיע משרד המשפטים האמריקאי. ממשלת ארצות הברית הגישה כתבי אישום נגד שני אזרחים רוסים המואשמים בניהול הפעילות.
על פי החשד, שני הנאשמים סיפקו פלטפורמות שסייעו לעבריינים להלבין רווחים מפעילויות פליליות כמו סחר בנתוני כרטיסי אשראי גנובים, רווחי כופר והונאות אחרות. אחד מהם מואשם בהלבנת יותר מ-1.15 מיליארד דולר דרך עסקאות קריפטוגרפיות הקשורות לפעילויות פליליות. על פי כתב האישום, 32% מהביטקוין אחריהם עקבו החוקרים קשורים למקורות בלתי חוקיים כמו תוכנות כופר ושוקי סמים באינטרנט האפל.

הפלטפורמה שבבעלות אחד הנאשמים סיפקה גישה לנתונים של 40 מיליון כרטיסי אשראי, ונקשרה לפריצה לקמעונאי אמריקאי בשנת 2013 עם הפסד של יותר ממאתיים מיליון דולר.
במסגרת הפעולה נתפסו מספר דומיינים הקשורים לפעילויות בלתי חוקיות, בהם Cryptex.net - פלטפורמת חילופי מטבעות קריפטוגרפיים אשר נועדה להציע אנונימיות מלאה למשתמשיה, בעיקר לפושעי סייבר שרצו לעקוף תקנות של זיהוי משתמשים (KYC). ניתוח בלוקצ'יין גילה כי 31% מתוך 1.4 מיליארד דולר שהועברו דרך Cryptex הגיעו ממקורות בלתי חוקיים, כולל תשלומי כופר ורווחי הונאה. רשויות החוק בהולנד החרימו שרתים הקשורים לפלטפורמת Cryptex והצליחו לתפוס מטבעות קריפטו בשווי של שבעה מיליון דולר. המבצע נערך בשיתוף פעולה עם רשויות אכיפת החוק מגרמניה, לטביה, בריטניה ואירופול, ויחד הצליחו לעצור את פעילות ההלבנה. רשת האכיפה הפיננסית של משרד האוצר האמריקאי (FinCEN) זיהתה את PM2BTC כאחד מהכלים המרכזיים להלבנת כספים וסימנה את Cryptex ואת אחד החשודים כ"מקור עיקרי" בהלבנת הכספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה