קריפטו

סערה בשוק: המיליארדרים נוטשים את אנבידיה ומשקיעים בענק בביטקוין

הבועה התפוצצה כבר? בצל עונת הדוחות, נראה שבועת ה-AI נתונה בסכנה. במקביל, שוק הקריפטו ממשיך לצבור לגיטימציה ולמשוך אליו את המשקיעים. בניהם, שני מנהלי קרנות הגידור הגדולים בוול סטריט, שמכרו מניות של אנבידיה ובמקום השקיעו בביטקוין 
עידו מור |  1
אנבידיה (צילום shutterstock)
שוק הטכנולוגיה עלה בשנים האחרונות על 'דרך המלך', בזכות פיתוחים פורצי דרך המשקיעים נהרו על מנת להשקיע בחברות המפתחות טכנולוגיית ומוצרים מבוססי בינה מלאכותית. אחת החברות שהכי הרוויחה מכל המגמה הזו היא ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה, ששווי השוק שלה זינק ל-3.18 טריליון דולר ויתרה מזו מתחילת השנה, המנייה שלה עלתה ב-83%.
אבל למרות הנהירה אל הבינה המלאכותית, לאחרונה בצל עונת הדוחות המשקיעים הבינו שהטכנולוגיה הזו עוד נמצאת בחיתוליה, מה שהעלה את החשש ש-'בועת הבינה המלאכותית' עומדת להתפוצץ בקרוב. עם הזמן החלו להצטבר בשוק עדויות לכך שאולי זהו המצב.  
לפי הפרטים שפורסמו ב-The Globe and Mail, דיוויד שו וסטיבן כהן שני מנהלי קרנות גידור גדולים בוול סטריט, דיווחו לאחרונה לרשות ניירות ערך בארצות הברית על כך שמכרו מניות של אנבידיה במהלך הרבעון השני של השנה ובמקום זה, הם רכשו את קרן הסל iShares Bitcoin Trust, קרן סל אשר נסחרת בנאסד"ק ועוקבת אחרי פעילות הביטקוין, המטבע החזק ביותר בשוק הקריפטו כיום.  
שו, מכר 12.1 מיליון מניות של אנבידיה וקיצץ את אחזקותיו בחברה ב-52% ובאותה העת, הוא רכש 2.4 מיליון מניות של iShares Bitcoin Trust, והגדיל את אחזוקותיו ב-1,658%. כהן מצדו, צמצם את אחזקותיו בחברה ב-16% על ידי מכירת 409,042 מניות של ענקית השבבים כשבמקביל, הוא נכנס לראשונה לתחום הקריפטו ורכש 1.6 מיליון מניות של הקרן.
העסקאות שהשניים ביצעו רק ממחישות את החשש מהתפוצצות בועת הבינה המלאכותית מצד אחד ואת הלגיטימיות הגוברת ששוק הקריפטו זוכה בעקבות הרגולציה הרוחבית שהשוק עובר בחודשים האחרונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד אפס מדבר
    נדב נחמייאב 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גבר כנראה התבלבלת כשבועה מתפוצצת המניה לא חוזרת ומשתקמת ב31 אחוז תוך שבועיים גבר נווידיה תמשיך לצמוח ולהיות החברה הכי חזקה בבורסה, ואפסים כמוך שלא מבינים שאם היית משקיע במיקרוספט עןד כשהייתה בחיתוליה היום לא הייתים מיליונרים מאלא מליארדרים, זה שזה כמה משקיעי פח השקיעו בקריפטו לא אומר כלום
    סגור