כסף וצרכנות

ריקול לבשר של 'בלדי': זו הסיבה שעליכם להחזיר מה שקניתם

ועדת שחיטת חו"ל של מועצת הרבנות הראשית החליטה כי כל תוצרת הבשר הנ"ל שיוצרה בין התאריכים 29.6.2023-12.7.2023 ומוצגת כ"חלק" יש להחזירה מידית ליבואן. הסיבה לכך היא שלכאורה שהיבואן פעל בניגוד להוראות האוסרות עליו לשווקה כ"בשר חלק" אלא בדרגת כשרות רגילה "כשר ומוכשר"
מערכת ice |  1
בשר מושמד (צילום shutterstock)
קניתם את המותג הזה? החזירו אותו מיד. יחידת ההונאה בכשרות ברבנות הראשית פרסמה אמש (רביעי) עדכון כשרות מיוחד בקשר לבשר של חברת בלדי, אשר מיוצר במפעל מינרווה בבונפסיו בברזיל, על פי אתר 7.
ועדת שחיטת חו"ל של מועצת הרבנות הראשית החליטה כי כל תוצרת הבשר הנ"ל שיוצרה בין התאריכים 29.6.2023-12.7.2023 ומוצגת כ"חלק" יש להחזירה מידית ליבואן. הסיבה לכך היא שלכאורה שהיבואן פעל בניגוד להוראות האוסרות עליו לשווקה כ"בשר חלק" אלא בדרגת כשרות רגילה "כשר ומוכשר".

ארגון כושרות הגיב לפרסום יחידת ההונאה: "אנו קוראים לצרכנים לשים לב ולבדוק היטב לפני שרוכשים בשר. בנוסף חשוב לבדוק גם במצבים שהבשר מגיע מפורק או מעובד ולא להגיע חלילה לידי מכשול".
לפני כחודשיים, פורסם דוח מבקר המדינה, רו"ח מתניהו אנגלמן, בנושא הפיקוח הווטרינרי על מכירת מוצרי בשר בארץ. על פי ישראל היום, מדובר בדוח חמור היות שהוא מציג כי בארץ לא מתקיימות ביקורות מספקות ביחס להיקף המקומות שמוכרים בשר שצריך לעבור פיקוח וביקורת.
לפי הדוח, בשנת 2021 בוצעו כמעט 6 אלף ביקורות, אף שישנם כ-70 אלף אתרים בארץ שמוכרים בשר שנדרש בפיקוח. כמו כן, הדוח מסביר כי לא נמסר מידע על תוצאות הביקורות הללו, ולציבור לא נחשף דירוג של מקומות המכירה ביחס לתוצאות. יתרה מכך, הדוח טוען כי משרד הבריאות לא פרסם את ההנחיות באשר לסוגי האתרים שנדרשים בפיקוח, והדבר חשוב במיוחד לאור מספר מקרים קשים ברחבי הארץ. הדוח מזכיר את האירוע בו 33 דיירים חלו במוסד ספציפי ושלושה מהם נפטרו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השתגעתם ? זה מה שמעניין אתכם ? (ל"ת)
    משה 02/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור